معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد: 
موهبتی از فعالیت ۱۵۰ کانون دانش آموزی در سطح خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این کانون ها بیش از ۵ هزار دانش آموز عضو هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در المپیادهای شهرستانی طرح دادرس شرکت می کنند. 
کد خبر: ۷۱۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 24 February 2019

 به گزارش تابناک  خراسان جنوبی، «فانزه موهبتی» در خصوص مرحله مقدماتی مسابقات "آماده" اظهار کرد: این المپیاد از 20 بهمن ماه سال جاری آغاز تا 15 اسفندماه، در 11 شهرستان خراسان جنوبی در دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: دانش آموزان پایه هشتم متوسطه از اوایل دی ماه در مدارس آموزش های امدادی طرح دادرس«دانش آموز آماده در روزهای سخت» را گذرانده اند که در مرحله بعد این دانش آموزان در تیم های 14 نفره، در المپیاد درون مدرسه ای شرکت می کنند.
موهبتی عنوان کرد: در هر مدرسه 30 دانش آموز، آموزش های امدادی را فرا می گیرند که پس از شرکت در المپیاد درون مدرسه ای، تیم برتر وارد مسابقات شهرستانی "آماده" می شود و هر تیم برتر از هر مدرسه معرفی و دوباره یک تیم برتر از میان آنها به مرحله استانی و سپس به المپیاد کشوری"آماده" معرفی می شوند.
وی افزود: دانش آموزان پایه هشتم متوسطه در هشت آیتم امدادی مانند شکستگی و آتل بندی، خونریزی ها،ارزیابی، CPR، اطفای حریق، اسکان اضطرای و حمل مصدوم آموزش های لازم را می بینند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: نخستین کار فعالیت هلال احمر در مدارس، تشکیل کانون های دانش آموزی در دوره متوسطه اول است، که پس از آن دانش آموزان 16 ساعت آموزش امدادی را می بینند و سپس در المپیاد  درون مدرسه و سپس شهرستانی شرکت می کنند.
موهبتی از فعالیت 150 کانون دانش آموزی در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این کانون ها بیش از 5 هزار دانش آموز عضو هستند که از این تعداد 2 هزار و 100 نفر در المپیاد های شهرستانی شرکت می کنند، که در مجموع 22 تیم دختر و پسر از 11 شهرستان خراسان جنوبی به مرحله استانی مسابقات (آماده) راه می یابند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار