امام جمعه شهرستان بیرجند در وداع با مردم بیرجند گفت: اجازه نخواهم داد کسانی که مردم را تحقیر می‌کنند و شب و روز حیله درست می‌کنند به استان ضربه وارد کنند و مردم بیرجند هوشیارتر از گذشته در صحنه باشند.
کد خبر: ۴۶۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 29 July 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در آخرین خطبه‌های نماز جمعه و آیین وداع با مردم بیرجند اظهار داشت: هر مسئولیتی زودگذر است و باید بدانیم در هر پستی که باشیم روزی باید آن را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه در مدت 8 سال خدمت در بیرجند بدترین درد من این بود که محرومی به من مراجعه می کرد افزود: مسئولان باید تلاش کنند و اجازه ندهند با داشتن این همه امکانات محرومی در جامعه باشد.

امام جمعه شهرستان بیرجند بیان کرد: این برای بنده افتخار است که در عصر یخبندان محبت جوانانی با راه‌اندازی کمپین و حضور همه اقشار استان در این کمپین بنده را حمایت کنند.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه بنده به قصد 3 سال به بیرجند آمدم اما 8 سال ماندگار شدم تصریح کرد: رفتن امروز من وظیفه من است و طبق برنامه و دستور مقامات است.

وی با بیان اینکه عشق من امام خامنه‌ای مدظله است خاطرنشان کرد: عشق من امام و شهدا است و هویت من قدم برداشتن در راه خدا، امام و شهدا است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه از مردم و مسئولان هیچ ناراحتی ندارم یادآور شد: از برخی‌ها گلایه دارم که امیدوارم از جهل نجات پیدا کنند. 

رضایی بیرجندی با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) اظهار داشت: چطور می شود که در زندگی حضرت یوسف برادران وی را در چاه می‌اندازند و پیراهنش را به عنوان نشانه برای پدر می‌برند. 

وی افزود: در مسائل علمی بارها به نزد رهبر معظم انقلاب رفته‌ام ایشان کتاب‌های من را مطالعه می‌کنند اما برخی‌ها طوری عنوان می‌کنند که من بیرجند و این استان را نابود کردم. 

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه تا زنده‌ام در جهت عشق به قرآن، اهل بیت، رهبر معظم انقلاب و نماینده ولی فقیه تلاش می‌کنم گفت: اگر لیاقت داشته باشم درسم را پیش می‌گیرم و در این جهت تلاش می‌کنم و هر کسی تا حالا تهمت زده  را به خدا واگذار می‌کنم. 

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه در این سال‌ها عمرم وقف استان شد اما چه حرف‌ها که بر علیه ما نزنند بیان کرد: تلاش کنیم این پیراهن‌ها و تهمت‌هایی که به یوسف زده شده  ببخشیده شود چرا که من خاک پای شما هستم.

وی یادآورشد: انقلابی‌ها، رهبر انقلاب به  عقلانیت انقلابی تاکید کردند و ما باید حرفمان را طوری بیان کنیم که دیگران با اسلحه به ما نگویند چرا توهین می کنید و باید زمینه را برای حاکمیت امام زمان (عج) فراهم کنیم. 

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه اولیای خدا می‌میرانند هر کسی را که آنها را می‌میراند و این ها جز حرف حق حرفی نمی‌زنند افزود: رهبر انقلاب و محرومان از ما حریت و آزادگی می خواهند، اگر خوبی تاکنون انجام شده به لطف علمای بزرگ و شهدای گرامی استان بوده است. 

رضایی بیرجندی اظهار داشت: من همه عیب‌هایم را قبول دارم به حساب من که فرزند کوچکتان بوده‌ام نگذارید، سعی کردم کسی را ناراحت نکنم و از محضر همه عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه من از ملامت و سرزنش دیگران نمی‌ترسم و امیدم به خداوند است خاطرنشان کرد: افتتاح موسسه الولاباب، مصلی نماز جمعه، تألیف کتاب، برگزاری 19 آدینه و برگزاری ضیافت افطار با حضور تمام اقشار مختلف از جمله اقدامات انجام شده در این مدت است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه برای دسترسی بهتر مردم بیرجند تلاش شد مصلی بیرجند فراهم شود افزود: همچنین تلاش‌های بسیاری توسط بزرگان استان در زمینه فقه و غیره صورت گرفته است.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه برخی در خصوص خطبه های بنده گلایه دارند گفت: برخی در فضای مجازی می‌گویند فلانی با امام جمعه بودن توانست عضو هیئت علمی شود و استان را در دست گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این بد است که این شهر فرهنگی است اما فرزندان ما پسوند بیرجندی خود را حذف می‌کنند و از نام بیرجند خجالت دارند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه با رفتنم از بیرجند باز هم در خدمت مردم بیرجند هستم و در حد توان کمک می‌کنم یادآور شد: برخی مسئولان را تخریب می‌کنند که عیب گرفتن و مسئولان را خراب کردن درست نیست.

رضایی بیرجندی با اشاره به جریان تحصن اخیر گفت: بنده صلاح ندیدم در تحصن حضور یابم زیرا نمی‌دانستم منظور از تحصن چیست بنابراین حضور من با نفهمیدن در تحصن نفاق است.

وی یادآور شد: 4 کارگاه علمی برای اساتید دانشگاه برگزار شد و هفته آینده برای نخبگان قم نیز کارگاه نخبگان سبک زندگی برگزار خواهم کرد.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: تاکنون باید پدری می‌کردم اما از این پس برادری می‌کنم حتی اگر آخر خط زندان و حلق آویزی باشد و تا زنده‌ام حتی در پارک‌های بیرجند نیز حقایق را برای مردم بازگو می‌کنم.

رضایی بیرجندی از مردم بیرجند در خواست کرد هوشیارتر از گذشته در صحنه باشند و افزود: بنده خداحافظی نمی‌کنم و اجازه نخواهم داد کسانی که مردم را تحقیر می‌کنند و شب و روز حیله درست می‌کنند به استان ضربه وارد کنند و آینده و رشد مردم را به هیچ هیبتی رها نخواهم کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار