ششمین روز تحصن طلاب و روحانیون خراسان‌جنوبی
طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی امروز نیز تحصن خود را در مدرسه سفیران هدایت ادامه می‌دهند و برخواسته خود مبنی بر پاسخ مشخص وزیر کشور درخصوص تعیین تکلیف استاندار خراسان‌جنوبی مصمم هستند.
کد خبر: ۳۹۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 13 March 2017
تحصن فضلا و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مدرسه سفیران هدایت که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است امروز وارد روز ششم  شد.
در این تحصن که باحضور پرشور مردم در شب گذشته همراه بود سخنرانان به اعلام مواضع خود پرداختند.
 امام جمعه عشق‌آباد شب گذشته در جمع اقشار مردم و روحانیون در مدرسه سفیران هدایت گفت: این بحث که اسلام تمامش سیاست است و دین ما سیاسی است و سیاست ما عین دیانت ماست در روایات اهل بیت(ع) فراوان بیان شده است.
حجت‌السلام مظاهری افزود: یک آدم بی‌سواد در عرصه سیاست اسلامی تربیت‌ نشده به دستورهای اسلام مبین یک ساعت حکومت کردنش گران است تا چه رسد به روزها و ماه‌ها و سال‌ها.
وی با بیان اینکه این چنین افراد فاسدی وقتی بر منصب حکومت قرار می‌گیرند و سال‌ها حکومت می‌کنند چه فضاحت‌هایی به بار می‌آید و از اسلام چیزی نمی‌ماند، تصریح کرد: آیا در حکومت اسلامی این چنین افرادی باید به عنوان خواص باشند که وقتی بستر فتنه ایجاد می‌شود به جای اینکه در مقابل فتنه‌گران سینه‌چاک بایستند هم‌صدا با فتنه‌گران می‌شوند و یا سکوت می‌کنند.
امام جمعه عشق‌آباد ادامه داد: در طول تاریخ نهضت‌های اسلامی که به وجود آمد از دو جبهه مورد تهدید قرار گرفت، یک جبهه خارجی است که حمله نظامی می‌کند، تحریم‌ها دارد اما غالب نهضت‌‌ها در مقابل تهدیدها ایستاده‌اند ولو اینکه سخت بوده و غالبا هم پیروز بوده‌اند و نمونه‌اش انقلاب اسلامی ایران است که تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب بوده است.
مظاهری افزود: هشت سال همگان در عرصه جهانی به ایران تجاوز کردند، اخیرا هم نیروهای تروریستی مثل داعش ضرباتی زدند اما نتوانستند به مقصود و مطلوب خود برسند، در هشت سال جنگ دستاوردشان هیچ چیزی نبود، امروز هم اگر کسی می‌گوید گزینه نظامی گزافه می‌گوید و خودش هم می‌داند و اگر در داخل کشور کسی می‌گوید برجام تهدید نظامی را برداشت، او نیز نمی‌فهمد.
امام جمعه عشق‌آباد طبس بیان داشت: ولی این فساد درونی است که باعث ضربه زدن به انقلاب و اسلام می‌شود، کسی‌ که تربیت اسلامی ندارد و درباره اخلاق اسلامی و سیره احکام چیزی بلد نیست ولو اینکه بگوید من مقلدم، این افراد هستند که در داخل جریان انحرافی درست می‌کنند و تفکرات لیبرالی را می‌آورند.
مظاهری تصریح کرد: این‌ها درد جامعه ماست، امام(ره) که خود با جریان لیبرال مبارزه می‌کند، بازرگان و بنی‌صدر و منتظری را عزل می‌کند اما یک فردی بلند می‌شود و می‌گوید سلول‌های بدن من موافق جریان لیبرال است و این آقا مشاور رئیس جمهور است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه دشمن می‌گوید ما تنها راهی که می‌توانیم ایران را به زانو دربیاوریم این است که اسلام را منحرف کنیم و بدعت‌ها را به وجود بیاوریم و عده‌ای می‌آیند احکام را جابجا می‌کنند در راستای همان اهداف دشمن است.
امام جمعه عشق آباد طبس تاکید کرد: همین اتفاق اخیری که افتاده و این جریان فکری که به این‌ها خط می‌دهد را باید شناخت زیرا اگر کسی مثل این حرف را جایی دیگر زد باید بدانیم که معلم اینها یکی بوده است.
مظاهری اذعان کرد: متاسفانه برخی آقایان تا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک صحبتی می‌فرمایند فردایش موضع دیگری را می‌گیرند، مثلا آقا می‌فرمایند من شرمنده‌ام وقتی می‌بینم جوان ایرانی بیکار است، ایشان می‌گوید من شرمنده نیستم و به همه تعهداتم عمل کرده‌ام، آقا می‌گوید اگر آن‌ها برجام را آتش بزنند، ما آن را آتش می‌زنیم، این این شخص می‌گوید مگر منقل است؟
وی گفت: امروز تحصن شما عزیزان جهاد مقدس است چون در حفظ اسلام عزیز حرکت می‌کنید ولو اینکه برخی خوششان نمی‌آید افرادی که خودشان باعث تفرقه می‌شوند و اهل ریا و فریب هستند اینها را مردم خوب می شناسند.
مظاهری با بیان اینکه آقایان صدا و سیما چرا انقلابی عمل نمی‌کنید؟ 5 روز است علمای و فضلای استان تحصن کرده‌اند کی پوشش دادید، گفت: آن وقت  استاندار 5 دقیقه صحبت کرده و صدا و سیما بیشتر از آن 5 دقیقه را پخش کرده است! این ریاکاری و فریب افکار عمومی است.
وی تصریح کرد: این‌ها را مدیریت کنید، نگذارید مردم به صداو سیما بدبین شوند، امروز به اسلام توهین شده و امروز عزای ماست و اجازه نخواهیم داد که کسانی که به مردم متدین خراسان جنوبی توهین کردند در این استان بمانند.
امام جمعه عشق‌آباد طبس خاطرنشان کرد: خواسته ما این است عزل استاندار ولاغیر و اگر عذرخواهی هم بکند عوام‌فریبی است و ما تا آخر ایستاده‌ایم و به‌زودی شاهد عزل استاندار خواهیم بود.فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار