مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی:
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۹ هزار و ۲۷ واحد خونی در استان اهدا شد.
کد خبر: ۳۸۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 22 February 2017
محمد رضا عاملی با بیان این مطلب اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۲ هزار و ۶۱۵ نفر برای اهدای خون به مراکز خون گیری استان مراجعه داشته اند.
وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۲۷ نفر موفق به امر اهدای خون شده اند، افزود:  از این میزان، ۱۷ هزار و ۷۲۳ نفر آقا و هزار و ۳۰۴ نفر خانم بوده اند.
وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۸۳ نفر برای اولین بار موفق به امر اهدای خون شده اند، افزود: همچنین طی ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۱ هزار و ۴۵۷ اهدا کننده مستمر خون داشته ایم.
عاملی از افزایش ۱.۲ درصدی اهدای خون در استان نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: نیاز به خون یک نیاز همیشگی بوده و همکاری همه مردم اعم از بانوان و آقایان را می طلبد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۳۲ نفر برای اهدای پلاکت به مراکز خون گیری مراجعه داشته اند، افزود: از این تعداد، ۵۷ نفر موفق به اهدای پلاکت شده اند.
عاملی بیان کرد: افرای متقاضی برای اهدای پلاکت باید تمامی شرایط اهدای خون را داشته باشند.

اجرای طرح خون گیری در چهارشنبه سوری
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به حادثه پلاسکو بیان کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان، سه شنبه، ۲۴ اسفندماه جاری مرکز انتقال خون پاسداران بیرجند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پاسخگوی مراجعه کنندگان برای اهدای خون خواهد بود.
وی ادامه داد: از شهروندان خواستاریم به جای شرکت در آتش بازی چهارشنبه سوری، در امر خداپسندانه اهدای خون همکاری کنند.
عاملی با اشاره به ارسال خون به دیگر استان ها، بیان کرد: اگر استفاده کنندگان از خون در خراسان جنوبی مازاد باشد، به دیگر استان ها صادر می شود.
وی با بیان اینکه باید همواره یاری دهنده نیازمندان در ابعاد زندگی باشیم، اظهار کرد: امید است با همکاری بیش از پیش شهروندان، بتوانیم پاسخگوی نیازهای خونی بیماران پیوندی باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار