معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پوشش بیش از ۱۹ هزار دانش آموز استان در طرح شهاب خبر داد و گفت: این طرح در ۶۶۷ مدرسه با یک هزار و 342 کلاس استان اجرا می شود.
کد خبر: ۳۶۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 18 January 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی،سید محمد حسینی در جلسه مجریان طرح ملی شهاب که با حضور رضا گلشن مجری مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی مرکزی برنامه ملی شهاب کشور برگزار می شد ، افزود: به منظور شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان مقطع ابتدایی، طرح شهاب در۶ شهرستان استان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه شناسایی و هدایت برتر استعدادهای دانش آموزان در دوره ابتدایی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی است، افزود: شهرستان بیرجند امسال سومین سال است که طرح را اجرا می کند و برای موفق آن تلاش می شود.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی طرح شهاب را بسیار ارزشمند و مهم  ارزیابی کرد و افزود: به منظور شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان دوره ابتدایی استان در شش شهرستان بیرجند( پایه چهارم، پنجم و ششم)، قائن(پایه چهارم و پنجم)، نهبندان، فروس، طبس(پایه چهارم) طرح شهاب اجرا می‌شود.
به گفته وی هدف از اجرای این طرح شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه و زمینه سازی برای استمرار حمایت در آموزش عالی است.

شرکت یک میلیون دانش آموز کشور در برنامه ملی «شهاب»
رضا گلشن مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی مرکزی برنامه ملی شهاب وزارت ‌آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح شهاب نخستین طرح مدون و تلاشی برای استقرار الگوی تلفیقی توجه به دانش آموزان دارای استعدادهای برتر است،گفت:طرح شهاب شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است.
وی افزود: بر اساس طرح شهاب دانش آموزان دارای استعداد برتر را در محیط عادی حفظ کنیم و امکان خدمات شناسایی و هدایتی به آنان در مدارس عادی فراهم می‌شود.
گلشن با اشاره به اینکه طرح شهاب از سال ۸۶ در بنیاد نخبگان به تصویب رسید؛ اما متأسفانه در سطح آموزش و پرورش اجرایی نشد، تصریح کرد: سال 91 اجرای آزمایشی در هفت استان آغاز و جمعیت حدود 30 هزار نفر دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند و بازخوردهای از طرح گرفته شد و از مهرماه سال 93 در سراسر کشور اجرایی شد.
مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی مرکزی برنامه ملی با بیان اینکه در حال حاضر به جمعیت حدود 970 هزار دانش آموز خدمات شناسایی و مقدمات خدمات هدایت به آنان ارائه می‌شود، عنوان کرد:اکنون از 723 منطقه آموزشی در 193 منطقه کشور طرح شهاب را اجرا می‌کنند و پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در مناطق مختلف تحت پوشش است.
گلشن با بیان اینکه۹۵ درصداعتبار طرح ملی شهاب صرف آموزش نیروی انسانی می شود ، افزود: در سال جاری حدود 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 گلشن با اشاره به اینکه اولین نسل دانش آموزی که تحت پوشش قرار گرفتند اکنون پایه ششم تحصیلی هستند، گفت: سال آینده وارد دوره متوسطه می شوند طبیعتاً با ورود این دانش آموزان به دوران متوسطه ضمن استمرار طرح شهاب  سازوکارهای انجام شناسایی و خدمات هدایت تغییر خواهد کرد.
وی اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده تعداد دانش‌آموزان دارای استعداد برتری که می توانند در سنین بالاتر مراحل سه گانه پرورش نخبگی را طی کنند روز به روز افزایش یابد.
گلشن به توسعه دامنه اجرای طرح شهاب در کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا رشد طولی و عرضی خواهیم داشت یعنی هم زمان با ارتقای پایه ای دانش آموزان تحت پوشش پایه‌های تحصیلی جدیدی را زیر پوشش قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه سال آینده برای اولین بار پایه هفتم زیر پوشش طرح ملی شهاب قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: باید این طرح سال به سال توسعه یابد و امیدواریم طی سه سال آینده 193 منطقه آموزشی تحت پوشش به 723 منطقه برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار