مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خبر داد:
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در زمینه ورزش همگانی به اهداف موردنظر نرسیده ایم، گفت: باید ورزش همگانی در بین خانواده ها و جامعه همگانی شود و این امر از توان یک سازمان و موسسه خارج است.
کد خبر: ۳۴۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 22 December 2016
محمداسماعیل افضلی پور امروز (2 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی ورزش قهرمانی و همگانی در استان دنبال می شود و حمایت مطلوب از حضور ورزشکاران المپیکی در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه افزایش حضور ورزشکاران در سطح جهانی و ملی در برنامه های اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی قرار دارد، افزود: همچنین افزایش کسب مدال های قهرمانی مورد توجه است و بهبود رتبه استان در سطح کشور بستگی به توسعه ورزش قهرمانی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یکی از برنامه ها را افزایش برگزاری مسابقات ورزشی و میزبانی آن دانست و گفت: تلاش می شود با جذب اعتبار، کیفیت کمی و کیفی ارائه خدمات به هیات های ورزشی استان افزایش یابد و تسهیلات و امکانات بیشتری برای هیات های ورزشی فراهم شود.
افضلی پور  با بیان اینکه افزایش سالانه حدود 10 درصدی ورزشکاران سازمان یافته از برنامه های پیشرو این اداره کل است، ادامه داد: همچنین استعدادیابی و استعداد پروری به صورت نظام مند دنبال خواهد شد چرا که در اکثر رشته های ورزشی در استعدادیابی مشکل داریم.
وی با اشاره به اینکه پایگاه قهرمانی باید توسعه و تجهیز شود، تصریح کرد: این مهم به استعدادیابی و استعدادپروری کمک می کند؛ زمستان امسال چهار رشته سه گانه والیبال، هندبال و شمشیربازی زیر نظر فدراسیون استعدادیابی آن انجام می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در زمینه ورزش همگانی به اهداف موردنظر نرسیده ایم، گفت: باید ورزش همگانی در بین خانواده ها و جامعه همگانی شود و این امر از توان یک سازمان و موسسه خارج است و باید همه در زمینه گسترش ورزش همگانی کمک کنند.
افضلی پور ادامه داد: در زمینه ورزش همگانی تعامل و هماهنگی با سایر سازمان ها و موسسات ایجاد و تقویت می شود.
به گفته وی باید سرانه و فضای ورزشی را در همه نقاط استان توسعه یابد و توازن در این زمینه ایجاد شود چرا که شهرهایی هستند که امکانات ورزشی ضعیف تری دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: باید برنامه ریزی به گونه ای باشد که ورزشکاران سازمان نیافته نیز افزایش یابند و همچنین بهبود منابع مالی می تواند به گسترش ورزش همگانی کمک می کند که باید راهکاری برای جذب منابع مالی اندیشیده شود.
افضلی پور به بخش جوانان اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان نقش دبیرخانه ای و پایشی در بخش جوانان دارد و در این راستا می توانیم تعداد سازمان های مردم نهاد را سالانه 5 تا 10 درصد افزایش دهیم.
وی از راه اندازی خانه جوان تا پایان امسال در خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: در این راستا سازمان های مردم نهاد می توانند در این محل مستقر می شوند و فعالیتهای متمرکز داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: باید جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان ها به صورت منظم برگزار شود تا از این طریق برنامه های جوانان پیگیری شود چرا که به نظر می رسد در این زمینه ضعف وجود دارد.
افضلی پور از جمله برنامه ها در بخش جوانان را شناخت آسیب های اجتماعی، حمایت از پژوهش های مرتبط با جوانان، تسهیل اشتغال و ازدواج جوانان، افزایش مشارکت اجتماعی و توسعه اوقات فراغت جوانان با تاکید بر فعالیتهای ورزشی عنوان کرد.
وی با اشاره به وجود 94 پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان خراسان جنوبی، افزود: باید با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسد البته نیمی از این پروژه ها دارای مشکلات دیوان محاسبات و حقوقی هستند که زمان بیشتری برای تکمیل نیاز دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: چهار پروژه استخر شهید رضوی نژاد و استخر شمال شهر بیرجند، استخر ورزشی بشرویه و استخر میثاق درمیان از محل ماده 27 بزودی برای واگذاری به بخش خصوصی به مناقصه گذاشته می شود.
افضلی پور با اشاره به اینکه بخش زیادی از جامعه را بانوان تشکیل می دهد، ادامه داد: در بسیاری از رشته ها ورزشی ثابت شده که بانوان موفق تر هستند و در استان پتانسیل خوبی در بخش قهرمانی بانوان داریم که باید از این ظرفیت استفاده شود،
به گفته باید با هماهنگی هیات های ورزشی در کنار فعالیت آقایان، مسابقات استان برای بخش بانوان فعال شود و ورزش همگانی برای بانوان توسعه یابد و تسهیلات و سالن های ورزشی خاص بانوان در نقاط مختلف اختصاص داده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: باید اولویت بندی رشته های ورزشی علاقه مند بانوان انجام شود تا برنامه ریزی بهتری برای آنان داشته باشیم.
افضلی پور به پروژه استادیوم ورزشی 15 هزار نفری استان اشاره کرد و گفت: این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما هنوز کامل نیست.
وی  با اشاره به اینکه وزارتخانه و دولت به دنبال افتتاح و تکمیل استادیوم 15 هزار نفری استان هستند، بیان داشت: برای جاده دسترسی ورزشگاه و زمین چمن تمرینی، یک میلیارد تومان، آسفالت خیابان های اطراف و پارکینگ دو میلیارد تومان و کانال هدایت آبهای سطحی دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه سه چمن مصنوعی فوتسال برای روستای دستگرد، آیسک و نیمبلوک خریداری شده، اظهار کرد: برای این امر 300 میلیون تومان هزینه شده که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
افضلی پور عنوان کرد: جلسه ای با انجمن خیران ورزش یار داشته ایم که قول داده شده برای 20 روستای محروم و مرزی خراسان جنوبی امکانات و زمین های ورزشی احداث شود که برای شروع 40 میلیون تومان اختصاص داده اند.
وی با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده اعتبارات کمک به هیات های ورزشی ابلاغ و واریز می شود، گفت: امسال اعتبارات تملک داریی استانی اداره ورزش و جوانان 64 درصد و اعتبارات تملک دارایی در بخش ملی 21 درصد رشد داشته است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار