فرماندار درمیان:
فرماندار درمیان با بیان اینکه شهرستان درمیان نمونه کاملی از وحدت شیعه و سنی است گفت: در هفته وحدت بیش از ۳۰ برنامه مختلف در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 08 December 2016
 محمد بشیری‌زاده شامگاه چهارشنبه در ستاد گرامیداشت هفته وحدت شهرستان درمیان از برگزاری بیش از 30 برنامه مختلف در این ایام خبر داد و اظهار داشت: دیدار با علما و خانواده‌های اهل سنت، محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی، یادواره شهدای اهل سنت، اعزام علمای اهل سنت و تشیع به مشهد مقدس از مهمترین برنامه‌های این هفته در شهرستان درمیان است.

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان نمونه کاملی از وحدت شیعه و سنی است افزود: حضور به موقع و پرشور مردم در کنار هم در مراسمات مختلف ملی و مذهبی شاهد این مدعاست.

فرماندار درمیان با تاکید بر عمل کردن مسئولان به شعارهای خود بیان کرد: وظیفه مسئولان در برابر مردمی که خوب به نظام خود وفا دارند عملکرد خوب آنان است.

بشیری‌زاده خاطرنشان کرد: کمک به محرومان از وظایف مسئولان است و بازدید از خانواده‌های محرومان علاوه بر ایام مختلف باید در تمامی سال توسط مسئولان انجام شود.

وی از حضور تعدادی از علمای شهرستان در کنفرانس بین‌المللی وحدت در تهران خبر داد و گفت: بدون شک برگزاری نشستهای وحدت، زمینه ساز افزایش و استحکام هر چه بیشتر وحدت میان امت اسلام می‌گردد.

ضربات وارده شده بر پیکره اسلام به دلیل فراموشی وحدت در برخی جوامع اسلامی است

امام جمعه اهل سنت درمیان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه میلاد پیامبر (ص) نقطه عطفی برای اتحاد مسلمان است اظهار داشت: وجود نبی مکرم اسلام (ص) سبب جمع شدن افراد با تفکرات مختلف در کنار هم و ایجاد عهد اخوت به منظور از بین بردن دشمنان اسلام شد.

مولوی عبداللهی بیان کرد: تدبیر امام راحل در نامگذاری این هفته با نام وحدت سبب یادآوری نعمت بزرگی به نام وحدت است که جامعه اسلامی نیازمند آن است.

وی خاطر نشان کرد : امروز ضرباتی که در جهان بر پیکره اسلام وارد می‌شود به دلیل به فراموشی سپرده شدن وحدت در برخی کشورهای اسلامی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار