جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیرجند روز سه شنبه با حضور فرماندار و اعضای شورا برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 06 December 2016
فرماندار بیرجند در این نشست که جمعی از مدیران خراسان جنوبی و شهرستان حضور داشتند، گفت: نهادها و دستگاه های شهرستان در رابطه با بحث بحران نباید بی تفاوت باشند و بحران را به عنوان یک اولویت در بخش مدیریتی خود قرار دهند.
علی ناصری، افزود: کار گروه های مربوط به مدیریت بحران در همه دستگاه ها باید فعال باشد و به یک تصمیم سازی جامع برسند به طوری که در جلسه مدیریت بحران تصمیم گیری کنیم نه به دنبال تصمیم سازی باشیم.
وی ادامه داد: در منطقه ای زندگی می کنیم که گذشته آن خطرهای زیادی رخ داد، متاسفانه در بحث مدیریت بحران ضعیف عمل می کنیم و شاید دلیل اصلی آن هم این باشد که شاید چند سالی است که تقریبا مخاطره ای نداشته ایم.
وی با اشاره به اینکه حادثه خبر نمی کند، عنوان کرد: دستگاه های مربوط در مباحث ایمنی و پیشگیری از بحران هیچگونه اغماضی نباید بکنند و همه پیش بینی های لازم را برای همه مخاطره های طبیعی و غیر طبیعی داشته باشند.
وی با اشاره به فصل سرما و بارندگی، اظهار کرد: دستگاه ها و نهادهای شهرستانی مربوط با امر پیشگیری بحران، تمامی توان خود را برای پیشگیری از آب گرفتگی معابر و حوادث ناشی از بارش برف و باران در زمستان به کار گیرند و مواقعی که اخطار هوا شناسی را دریافت می کنند باید مدیریت مضاعفی نسبت به قبل داشته باشند.
فرماندار بیرجند، زلزله را هم از دیگر مباحث ایجاد بحران در منطقه دانست و افزود: با توجه به اینکه در منطقه زلزله خیز و مساعد از نظر زمین شناسی قرار داریم و زلزله های متعددی را تجربه کردیم باید تمام توان خود را در ایمنی و مدیریت بحران به کار گیریم.
به گفته وی فاجعه های بزرگ همیشه از یک سهل انگاری کوچک شروع می شود و مثال بارز آن هم قضیه قطار سمنان بود که باید به عنوان یک درس مورد توجه قرار گیرد زیرا این فاجعه حاصل نبود دانش فنی و پول نبود بلکه نتیجه یک سهل انگاری کوچک بود که ملتی را داغدار کرد.
وی در ادامه ایمنی واحدهای اداری و مسکونی را از مهمترین اقدام های پیشگیرانه در مدیریت بحران دانست و افزود: با ایمنی بیشتر کمترین آسیب را در مواقع حادثه و بحران متحمل خواهیم شد.
** اجرای طرح ویژه زمستانی پلیس راه بیرجند
همچنین فرمانده پلیس راه بیرجند- قاین، گفت : طرح ویژه زمستان 95 پلیس راه بیرجند از فردا( چهارشنبه)، 17 آذرماه در 2 نقطه برفگیر و کوهستانی محور بیرجند- قاین در گردنه « سمن شاهی» و «سرچاه تازیان» و نقاط دیگر برف گیر آغاز می شود.
سرهنگ محمد باقر توفیقی نیا، افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح، تسهیل در عبور و مرور و ایمنی وسایل نقلیه در معابر برون شهری در زمان تغییر وضعیت جوی و بارش ها و مدیریت بر حوادث احتمالی ترافیکی، با همکاری و هماهنگی سازمان ها و دستگاه های ذی ربط خواهد بود.
به گفته وی افزایش، حضور محسوس و غیر محسوس موثر، بهره گیری از توان پرسنلی، خودرویی و سایر تجهیزات پلیس راه در تمامی محورهای شهرستان بالاخص محورهای کوهستانی و برفگیر و روان سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور از دیگر اهداف این طرح است.
وی کنترل و نظارت بر تجهزات زمستانی ناوگان های حمل و نقل، به ویژه وسایل نقلیه عمومی مسافربری و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دارای نقص فنی و فاقد زنجیر چرخ در شرایط خاص جغرافیای را از مهمترین اقدام های پلیس راه در این طرح دانست.
وی در ادامه از رانندگان وسایل نقلیه خواست تا در هنگام رانندگی در این فصل دقت لازم را داشته و تجهیزات لازم و ایمنی را هنگام سفر به همراه داشته باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار