اخبار کوتاه فرمانده انتظامی استان؛
فرمانده انتظامي استان خراسان جنوبی از كشف 155كيلو گرم ترياك و دستگيري هشت سوداگر مرگ در دو عملیات جداگانه در استان خبر داد
کد خبر: ۳۳۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 05 December 2016
سردار"مجيد شجاع"با اعلام اين خبر گفت:با كسب خبري مبني بر انتقال محموله مواد مخدر از محورهاي مواصلاتي استان بلافاصله بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
وي افزود:روز گذشته مأموران انتظامي شهرستان قاين با همكاري مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه پژو405مشكوك و به راننده خودرو دستور ايست دادند.
به گفته سردار شجاع:راننده خودرو با بي توجهي به ايست پليس اقدام به فرار كرد كه پس از چند كيلومتر تعقيب و گريز خودرو  توسط مأموران متوقف شد.
وي عنوان کرد:در بازرسي از خودرو 113كيلو و 500گرم ترياك كشف كردند كه در اين رابطه مأموران دو  دستگاه خودرو را كه به عنوان راه پاك كن قصد انتقال و جابه جايي محموله مواد مخدر را داشتند متوقف كردند و چهار متهم دستگير شدند.
سردار شجاع خاطر نشان كرد:در عملياتي ديگر مأموران انتظامي شهرستان طبس هنگام كنترل محورهاي عبوري و در بازرسي از يك دستگاه سواري جك مقدار 41 كيلو و500گرم ترياك كشف و يك دستگاه سواري پژو405 به عنوان راه پاك كن توقيف شد.
وي اظهار داشت:در اين عمليات ها پنج دستگاه خودرو توقيف،155كيلوگرم ترياك كشف و هشت متهم با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.
فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه مبارزه با پديده شوم موادمخدر با جديت از سوي پليس دنبال مي شود،به شهروندان توصيه كرد در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم عمومي،با مرکز فوريت هاي پليسي110تماس و موضوع را به پليس اطلاع دهند.
 
کشف30ميليون ريال كالاي قاچاق در نهبندان
فرمانده انتظامي شهرستان نهبندان از کشف 30ميليون ريال كالاي قاچاق خبر داد.
سرهنگ"غلامرضا شاهوردي"در تشريح اين خبر اظهار داشت:در راستاي مبارزه همه جانبه با معضل قاچاق کالا؛روز گذشته مأموران انتظامي شهرستان هنگام كنترل محورهاي عبوري به يك دستگاه پژو 206 مشكوك و خودرو را به لاين بازرسي هدايت كردند.
وي افزود:مأموران در بازرسي از خودرو 18 دستگاه بخاري مستعمل كه همگي قاچاق و فاقد هر گونه مجوز گمركي بود كشف كردند.
سرهنگ شاهوردي بيان داشت:كارشناسان ارزش ريالي كالاي قاچاق كشف شده را 30ميليون ريال برآورد كردند كه در اين رابطه دومتهم دستگير و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.
فرمانده انتظامي شهستان نهبندان با تاکيد بر برخورد قاطع پليس با مجرمان و هنجار شکنان،از شهروندان خواست با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طريق تلفن110 به مراكز پليس،در افزايش امنيت اجتماعي و اقتصادي جامعه خود اثرگذار باشند.
 
بي احتياطي و خواب آلودگي بازهم حادثه آفريد
رئیس پلیس راه استان گفت:واژگونی یک دستگاه سواري ليفان در شهرستان طبس یک کشته و دو مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ"حسین رضایی"در تشریح این خبر اظهار داشت:صبح امروز با اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110مبنی بر تصادف در كيلومتر سه محور "طبس-ده محمد"بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه گروه امداد به محل سانحه اعزام شدند.
وی افزود:مأموران با حضور در صحنه مشاهده کردند که یک دستگاه سواري ليفان واژگون شده است که در این سانحه رانندگی،يك تن كشته و دو نفر از سرنشینان خودرو به شدت مجروح شدند که جهت مداوا به بیمارستان منتقل  شدند.
سرهنگ رضایی تصریح کرد:کارشناس پلیس راه علت حادثه را ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده سواري ليفان به علت عدم توجه به جلو اعلام کرد.
رئیس پلیس راه استان خاطر نشان كرد:با توجه به اينكه فاصله بين شهري در محورهاي مواصلاتي استان خراسان جنوبي زياد مي باشد لذا اين مهم مي طلبد رانندگاني كه قصد تردد در اين محورها را دارند از هوشياري كامل برخوردار باشند و هنگام خستگي و خواب آلودگي اكيدا از ادامه رانندگي خودداري كنند تا شاهد چنين حواث ناگوار نباشيم.
 
 سواری پژو پارس با 16میلیون ریال خلافی روانه پارکینگ شد

رئيس پليس راه استان از توقيف يک دستگاه خودروی سواری پژو پارس با خلافي 16میلیون و 500هزار ريال خبر داد.
سرهنگ"حسين رضايي"در تشريح اين خبر گفت:در راستاي برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز مأموران پليس راه شهرستان "فردوس"هنگام کنترل خودروهاي عبوري يک دستگاه سواری پژو پارس را به علت تخطي از سرعت مجاز متوقف کردند.
وي افزود:پس از توقف اين خودرو و استعلام به دست آمده،مشخص شد خودرو داراي مبلغ 16ميليون و 500هزار ريال خلافي معوقه در سیستم اجرائیات راهور است.
سرهنگ رضايي خاطر نشان کرد:برابر ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي از تردد خودرو هاي متخلف با خلافي بيش از 10 ميليون ريال جلوگيري و در صورت مشاهده توقيف خواهند شد که طبق همين ماده اين خودرو روانه پارکينگ شد.
وي تصریح کرد:با توجه به اينكه برابر قانون؛پليس از ادامه حركت خودروهاي بالاي يك ميليون تومان خلافي جلوگيري خواهد كرد توصيه مي شود رانندگان استعلام لازم را از سامانه 1101202020در خصوص گواهينامه و خلافي خودرو اخذ كنند تا در هنگام تردد در معابر و جاده ها مشكلي به وجود نيايد.
از اتصال فلش مموری پیداشده به کامپیوتر خود خودداری کنید
قرار دادن فلش مموری پیداشده به داخل دستگاه می تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد.
تصور کنید که در حال قدم زدن در پیاده رو هستید،نفس تازه می‌کشید و به مردم نگاه می‌کنید و در یک آن، نظر شما به چیزی ختم می‌شود،یک فلش که در وسط پیاده رو به حال خود رها شده است.
حال سوالی که در ذهن پیش می‌آید این است که ‌چه چیزی بر روی فلش وجود دارد؟ عکس‌های خصوصی؟ اطلاعات حساب‌های بانکی؟ و یا …
به‌تازگی تحقیقاتی توسط گروهی از محققین منتشر شده که نشان می‌دهد نیمی از مردم زمانی که فلش‌ مموری گمشده‌ای را پیدا می‌کنند،در کمال بي اطلاعي آن را به رایانه‌ی شخصی خود متصل می‌کنند،اگر برای شما هم چنین اتفاقی رخ دهد، چه کار می کنید؟ آن را به دستگاه خود متصل می کنید یا آن را به نزدیک ترین سطل آشغال اطرافتان می اندازید؟
بهتر است که آن را به حال خود رها کنید،اگر آن را بردارید و به دستگاهی متصل کنید شاید چیز خاصی جز دیدن عکس های شخصی یا اطلاعات بلا استفاده نبینید اما ممکن است در همان لحظه مورد هدف یک جنایتکار قرار گرفته باشید.
قرار دادن فلش به داخل دستگاه می تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد،با این کار مهاجم می تواند به کامپیوتر شما دسترسی یابد و کلمات عبور شما یا همان پسوردهایتان را ردیابی کند،همچنین می تواند کامپیوتر شما را توسط باج افزار ها آلوده سازد.
برای یک مجرم سایبری دزیدن رمزعبور کارت اعتباری شما که در آن مقداری پول است یا باجی که توسط رمزگذاری اطلاعاتتان دریافت می شود،می تواند یک معامله خوب محسوب شود و قطعا مبلغی که به جیب می زنند خیلی بیشتر از مبلغی است که برای گذاشتن تله ی فلش هزینه کرده اند.
تنظيم:پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار