مدیر بهزیستی بیرجند:
مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند از افتتاح بازارچه خیریه با هدف ترویج توانمندی‌های معلولان در بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 04 December 2016
حسن شرفی ،اظهار داشت: همزمان با هفته جهانی معلولان  از اهداف و برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی توجه به معلولان و کم توانان در جامعه و حساس سازی این مهم برای مردم و جامعه است که معلولان ما توانمندی‎های خاص خودشان را دارند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند بیان کرد: بر این اساس نیز بازارچه خیریه صدف با توجه به ترویج و شناخت توانمندی‌های معلولان راه‌اندازی شده است که محصولات ارائه شده در غرفه‌های این نمایشگاه دست ساخته این معلولان است.

وی افزود: انتظاری داریم دستگاه‌های اجرایی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات معلولان همکاری کنند تا قدمی در راه پایداری اشتغال این قشر برداشته شود.

شرفی گفت: کارگاه‌های تولیدی و حمایتی بهزیستی تولیدات مختلفی از توانمندی‌ها معلولان را شامل می‌شود اما در زمینه بازار فروش این تولیدات مشکلاتی وجود دارد که باید با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف برطرف شود.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند بیان کرد: غرفه‌های فعال در این بازارچه شامل مؤسسات و مراکز بهزیستی معجونی از 18 مرکزی که در شهرستان بیرجند در زمینه معلولان فعالیت دارند است و هر کدام براساس تولیدات و محصولاتی که دارند در این بازارچه حضور یافته‌اند.

وی افزود: هدف اصلی این است که به جامعه و مردم بگوییم که معلولان توانمندی‌های خاصی دارند و یک سری تولیداتی که افراد سالم در جامعه تولید می‌کنند فراتر از آن را معلولان می‌توانند تولید کنند. این بازارچه با همکاری شهرداری، موسسات خیریه همکار در زمینه بهزیستی برگزار شده است.

مسئول فرهنگی مؤسسه خیریه صدف نیز به خبرنگار تسنیم گفت: بحث ما در برپایی این بازارچه کمک مالی نیست بلکه آنانی که از استطاعت مالی برخوردار هستند به جای کمک مالی و پرداخت هزینه با مراجعه به نمایشگاه زیرساخت این موسسات را حمایت کنند.

رسول صحراگرد بیان کرد: هدف اصلی این بازارچه ایجاد حمایت از زیرساخت‌های این موسسات توسط افراد سالم است تا معلولان بتوانند با توانایی‌ها خود و ایجاد اشتغال از امتیاز حق برابری افراد معلول و سالم بهره‌مند شوند.

وی افزود: این بازارچه با 7 غرفه از مؤسسات مختلف خیریه و توانبخشی محصولاتی شامل پوشاک، صنایع دستی، سفال، لوازم لوکس خانه، مواد غذایی را به مدت چهار روز از ساعت 9 تا 12 صبح و 17 تا 21 شب در راستای بازدید علاقمندان دایر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار