مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان با توجه به جمعیت آن از نظر تعداد اخذ وثبت سند در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: ۱۵ آذرماه همایش وقف و رسانه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 01 December 2016
به گزارش خبرنگار تابناک خراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از نامگذاری دهه وقف تشریح، تبیین جایگاه سنت حسنه وقف برای رفع نیازهای آحاد جامعه است.

وی افزود: گستره نیت وقف به قدری زیاد است که همه افراد می‌توانند در صورت دلخواه نامشان را در لیست واقفان به ثبت برسانند اما گاهی برخی از افراد وقف را تنها مربوط به مساجد می‌دانند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: عرصه وقف، میدان مقدسی است که برخی جهاد گونه با گذشت از سرمایه عمر خود مدال پر افتخار واقف بودن را کسب می‌کنند.

گرایلی افزود: همه دستگاه‌ها می‌توانند در راستای رفع نیازهای جامعه در راستای مقوله وقف گام بردارند و دهه وقف بهترین فرصت برای بیان ظرفیتها و دستاوردهای سنت حسنه وقف برای جامعه است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دهه وقف برگزاری همایش وقف ورسانه است که امسال در تاریخ 15 آذرماه ساعت 18 در محل مجتمع ایثار شهرستان بیرجند با حضور بازیگر سینما و تلوزیون حمیدرضا پگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: قراراست در همایش وقف و رسانه تعدادی از هیئت امنا، واقفین فعال و برتر سال 95 به همراه خبرنگاران فعال در حوزه وقف و رسانه تجلیل شوند.

گرایلی افزود: ایجاد دغدغه و انگیزه نسبت به ارتقای آگاهی مردم به آثار و برکات وقف در میان اصحاب رسانه‌، ایجاد زمینه و آمادگی لازم در رسانه‌های استان خراسان جنوبی برای استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و پوشش گسترده ومطلوب برنامه‌های وقف از دیگر اهداف برگزاری همایش وقف و رسانه است.

وی با بیان اینکه امسال 120 عنوان برنامه در دهه وقف در استان خراسان جنوبی در حال برگزاری است، بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر تعداد اخذ سند در رتبه‌های خوب کشوری قرار دارد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: در همایش وقف و رسانه، مدیران استانی از جمله مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ارشاد اسلامی و دیگر مدیران حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار