از 15 آبان‌ماه امسال
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح خود مراقبتی به صورت رسمی از 15 آبان‌ماه امسال در خراسان جنوبی اجرا می‌‎شود.
کد خبر: ۳۱۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 17 October 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‎زاده در سی و چهارمین کارگروه تخصصی سلامت استان، به تشریح مفهوم خود مراقبتی پرداخت و اظهار داشت: به اقدامات آگاهانه و خودآموخته که توسط هر فرد برای حفظ سلامت روحی، جسمی و اجتماعی خویش انجام می‎دهد، خود مراقبتی می‎گویند.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح خود مراقبتی در 4 استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده است، اضافه کرد: اجرای این طرح در 50 درصد از نقاط استان انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه خود مراقبتی دارای ابعاد جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی است، اذعان داشت: طرح خود مراقبتی مربوط به ریز فاکتورهای فشارخون و سرطان است.

مهدی‌زاده اعلام کرد: به منظور اجرای طرح خودمراقبتی افرادی که ریسک بالایی در بیماری‎های مذکور دارند در یک سطح قرار گرفته و افراد مبتلا نیز مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی صرفه‌جویی در هزینه‌های خانواده و جامعه، تأمین و ارتقای سلامت جامعه، کاهش بار مراجعه به پزشک عمومی، پیشگیری و کاهش عوارض بیماری‎ها را از فواید اجرای طرح خود مراقبتی بیان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: طرح خودمراقبتی شامل آموزش، کنترل عوامل خطر و درمان بیماری‌ها است و به صورت رسمی از 15 آبان‌ماه امسال در خراسان جنوبی اجرا می‌‎شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار