فارس گزارش می‌دهد
روستای حاجی‌آباد بیرجند با وجود فاصله سه کیلومتری تا مرکز استان از ابتدایی‌ترین وسیله ارتباطی یعنی تلفن ثابت بی‌بهره است.
کد خبر: ۳۱۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 15 October 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، وسایل ارتباطی نیز به سرعت رو به پیشرفت  رفته و تحول بسیار زیادی کرده و نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری کرده است.

با راه‌اندازی تلفن ارتباط افراد با یکدیگر آسان‌تر شد و مسیرهای طولانی معنی خود را از دست داده و افراد در مکان‌های مختلف می‌توانند از احوال یکدیگر باخبر شوند.

وسایل ارتباطی پیشرفت خود را ادامه داد تا اینکه اینترنت امکان ارسال صوت و تصویر و سایر امکانات را برای افراد فراهم کرد.

امروزه این امکانات در بیشتر نقاط کشور وجود دارد و حتی بیشتر روستاها نیز از این وسایل ارتباط جمعی برخوردار هستند ولی با این وجود برخی از روستاها هنوز از این نعمت برخوردار نیستند.

روستای حاجی‌آباد یکی از روستاهای خراسان جنوبی است که در نزدیکی شهر بیرجند قرار گرفته است و با این شهر تنها سه کیلومتر فاصله دارد.

به سبب نزدیکی به مرکز استان و ارزان بودن قیمت زمین در این روستا، حاشیه‌نشینی در آن رو به افزایش است و البته نیازهای گوناگونی را می‌طلبد که یکی از آنها تلفن ثابت است.

در این رابطه با یکی از اهالی روستا گفت‌و‌گویی داشتیم.

یکی از اهالی روستای حاجی‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: می‌خواهم یک روستا را برای مسؤولان معرفی کنم تا بلکه یادشان بیاید که چنین روستاهایی نیز در استان وجود دارد، روستایی که دارای جمعیت 10 هزار نفری بوده و از مرکز استان سه کیلومتر فاصله دارد.

این شهروند حاجی‌آبادی با بیان اینکه یک وسیله ارتباطی در روستا وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر ما در دنیای ارتباطات زندگی می‌کنیم و بیشتر امور اینترنتی انجام می‌شود ولی در این روستا تلفن ثابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از اموری که توسط وسایل ارتباطی انجام می‌‌شود، فاکس نامه است، گفت: در این روستا هنوز این امور نیز غیرقابل انجام است و کارت‌خوان، فاکس و اینترنت هم ندارم.

وی با اشاره به اینکه نبود وسایل ارتباطی تنها مشکل من نیست و در مجموع تمام اهالی و کسبه‌های این روستا با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: از مسؤولان درخواست داریم، مشکلات دردمندان جامعه را نیز برطرف کنند و تنها به فکر مناطق مرفه‌نشین نباشند.

در ادامه برای پیگیری این مشکل گفت‌و‌گویی نیز با مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی داشتیم.

محمدحسین عیدی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اینکه ارتباط فعلی روستای حاجی‌آباد از نوع همراه روستایی و بی‌سیمی بوده و دارای تلفن خانگی است، ادامه داد: شرکت مخابرات استان در حد امکانات موجود نسبت به واگذاری تلفن به متقاضیان اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی با بیان اینکه هرگونه ارتباط رسانی شامل تلفن ثابت یا دیتا به روستاها تنها از طریق تامین اعتبارات دولتی از محل uso امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: تشخیص اولویت و شامل بودن نقاط ذکر شده در قالب طرح خدمات uso از اختیارات حاکمیتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.

در حاشیه شهرها بیشتر افرادی زندگی می‌کنند که از بضاعت مالی برخوردار نیستند و به همین سبب مناطقی خارج از محدوده شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند ولی این افراد نیز مانند دیگران از امکانات رفاهی باید سهم داشته باشند و در این زمینه مسؤولان باید آنها را در نظر بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار