مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز:
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور با بیان اینکه کارخانه اکسید منیزیم سربیشه دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی برای تولید است گفت: در این کارخانه به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در تولید هستیم.
کد خبر: ۳۰۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 06 October 2016


به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا باقری در بازدید از کارخانه اکسید منیزیم سربیشه با حضور رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خطوط تولید، تجهیزات و محصولات تولیدی این کارخانه را از نزدیک مورد بازدید و بررسی قرار داد و راهکارهای لازم را در خصوص رونق این واحد ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کارخانه اکسید منیزیم سربیشه را با سابقه‌ترین کارخانه اکسید منیزیم در کشور معرفی کرد و با اشاره به محصولات تولیدی این کارخانه اظهار داشت: محصولات سرامیکی نسوز، اکسید منیزیم سینتره و اکسید منیزیم ذوبی سه محصول تولیدی در این کارخانه است که عمده مواد اولیه و معدنی برای تولید این محصولات نیز از معادن منیزیت داخل استان تأمین می‌شود.

باقری با بیان اینکه در کارخانه اکسید منیزیم به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در تولید هستیم گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش برنامه‌ریزی‌هایی از سوی شرکت صورت گرفته است که نیازمند همکاری و همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت در این مسیر هستیم.

وی به افزایش قیمت نهاده‌های تولید از جمله مواد اولیه، حامل‌های انرژی، هزینه‌های کارگری و غیره در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: با وجود افزایش قیمت نهاده‌های تولید، قیمت فروش محصولات این کارخانه در این مدت تغییرات زیادی نداشته است و تقریباً ثابت بوده است.

اشتغال‌زایی بیش از 380 نفر در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت و جایگاه صنایع مادر در کشور گفت: در حال حاضر نیاز اصلی و اساسی کشور به صنایع مادر و تولیدات آنها است که البته صنایع مادر هیچگاه حذف‌شدنی نیستند و باید شرایط را طوری فراهم کرد تا بتوانند از حداکثر ظرفیت خود برای تولید استفاده کنند.

داود شهرکی با اشاره به امر صادرات بیان کرد: در صنایع بزرگ باید نگاه فرامرزی و صادراتی به محصولات تولیدی داشته باشیم که این خود از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و باید مورد توجه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی به وضعیت فعلی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر چرخه تولید و صنعت در کشور نیاز به زمان برای ترمیم شدن دارد و باید برای رسیدن به توانمندی در این خصوص تلاش کرد که البته به‌زودی شرایط بهتری را در عرصه تولید خواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در این شرایط و برای طی کردن این مسیر سازمان‌ها، ادارات و همچنین نیروی کار  باید شرایط تولیدکنندگان را درک کنند و تشخیص شرایط زمانی داشته باشند و برای برگشت به این چرخه تولیدکنندگان را یاری و همراهی کنند.

وی کارخانه منیزیم را دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی برای تولید دانست و تصریح کرد: مدیریت صحیح و اصولی، در اختیار داشتن نیروی کار متخصص و کارشناس، موقعیت مکانی نسبت به معادن و مزیت‌های رقابتی محصول تولیدی این کارخانه از جمله ویژگی‌های این مجموعه است.

شهرکی کارخانه تولید اکسید منیزیم را از جمله واحدهای بزرگ و برتر استان دانست و روند تولید و توسعه این کارخانه را مثبت ارزیابی کرد و ضمن تشکر از مدیریت اصولی و درایت مدیران این کارخانه از مدیر عامل و کارکنان آن خواست به رقم وجود سختی‌ها و مشکلات پیش روی در جهت معرفی  و صادرات محصولات این واحد در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: کارخانه اکسید منیزیم سربیشه با اشتغالی بیش از 380 نفر و با بهره‌گیری از تجربه کافی در زمینه تولید مواد اولیه صنایع نسوز و با اتکا به کادری مجرب و کار آزموده در بخشهای مختلف به عنوان مجموعه‌ای موفق و کارآمد در نقش بزرگترین تولیدکننده اکسید منیزیم سینتره در ایران، در جهت تأمین نیاز صنایع تولید کننده فرآورده‌های نسوز قلیائی کشور فعالیت می‌کند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار