آغاز سال تحصیلی 155 هزار دانش آموز مقاطع مختلف در مدارس خراسان جنوبی
مدیر کل آموزش و پرورش استان: خراسان جنوبی امسال 260 رتبه زیر هزار در کنکور داشت/ همگان باید به آموزش و پرورش کمک کنند/ آموزش و پرورش یک دستگاه پر بازده است/ / پیام تبریک رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
کد خبر: ۳۰۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹ 25 September 2016

بیرجند و دیگر شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی امروز شاهد آغاز سال تحصیلی 96-95 بود.

به گزارش تابناک، مراسم رسمی گشایش مدارس صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مقامات استان و با نواختن زنگ دبیرستان شبانه روزی آمنه برگزار و همزمان با آن 155 هزار نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به کلاس درس رفتند تا توسط 15 هزار معلم دبستانی و دبیر دبیرستانی علم بیاموزند.

عباس لامعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با سال تحصیلی جدید گفت: در بین دستگاه های دولتی؛ آموزش و پرورش یک دستگاه بزرگ، حساس و تاثیر پذیر است و اگر به آن توجه شود آینده کشور تضمین خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی سپس افزود: همگان باید به آموزش و پرورش کمک کنند و یکی از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش هم مشارکت پذیری است.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه اول و برتر آموزش و پرورش در دوسال گذشته در پروژه مهر، اعلام کرد: اگر استان فرهنگی هستیم حق نیز همین است که دارای رتبه برتر باشیم زیرا خراسان جنوبی بزرگان بزرگ کشوری و بین المللی را در خود پرورش داده است.

مهندس لامعی افزود: در سال جاری 155 هزار نفر دانش آموز در سامانه آموزش و پرورش ثبت نام کردند که توسط 15 هزار همکار فرهنگی از جمله نه هزار نفر معلم تعلیم می بینند. هچنین هشت هزار و 500 کلاس درس و دو هزار و 216 آموزشگاه از امروز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه پر بازده است و در آینده نتایج آن مشخص می شود و همانطور که شاهد بودیم امسال 260 رتبه زیر هزار در کنکور داشتیم. یعنی با وجود همه مشکلات اقتصادی و کمبودها، از رسالت اصلی خود غافل نشدیم و باید بدانیم که اگر مدرسه قوی داشته باشیم در نهایت آموزش و پرورش و دانشگاه قوی داریم.

آموزش ۱۳۵۰دانش آموز استثنایی در خراسان جنوبی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی نیز امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه استثنایی رجائیه گفت: در سال تحصیلی جدید نزدیک به یک هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در گروه‌های مختلف آموزشی در 27 مرکز آموزشی و 8 مرکز مشکلات ویژه یادگیری استان آموزش می‌بینند. این دانش آموزان از آسیب دیده های بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ذهنی و سایر معلولیتها و مشکلات رفتاری هستند که در مدارس آموزش استثنایی خراسان جنوبی آموزش می‌بینند.

محمدی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در بحث ازدواج‌های فامیلی سومین استان کشور است یادآور شد: این امر یکی از مهم‌ترین علل وجود کودکان با نیازهای ویژه در خراسان جنوبی است. سال گذشته بیشترین ورودی مدارس استثنایی گروه کم توان‌ذهنی بودند. در این راستا میانگین کشوری 70 درصد و خراسان جنوبی 90 درصد گزارش شده که باید به شکل ویژه‌ای به این موضوع توجه شود.

پایان ثبت نام اینترنتی دانشجویان جدیدالورود علوم پزشکی بیرجند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز امروز از پایان ثبت نام اینترنتی پذیرفته شدگان این دانشگاه خبر داد و گفت: پرینت کدرهگیری وپرینت کلیه ی فرم های خواسته شده درسامانه ثبت نام موقع مراجعه حضوری الزامی می باشد.

وی سپس توصیه کرد: دانشجویان کلیه اطلاعات ارائه شده در سامانه ثبت نام را شخصا به طور کامل مطالعه فرمایند. ثبت نام حضوری و تحویل مدارک طبق یک جدول زمانی مبتنی بر حروف اول نام خانوادگی درساعات اداری انجام می شود.

ایام هفته

تاریخ

حرف اول نام خانوادگی

شنبه

۹۵/۷/۳

الف تا خ

یکشنبه

۹۵/۷/۴

د تا ض

دوشنبه

۹۵/۷/۵

ط تا ک

سه شنبه

۹۵/۷/۶

گ تا ی

پذیرفته شدگانشهرستان های قاین -سرایان-فردوسوطبس جهت ثبت نام حضوری به شهرستان قبول شده مراجعه نمایند.

این دانشگاه ازواگذاری خوابگاه به پذیرفته شدگان معذور است ولی خوابگاه خودگردان دراختیاردانشجویان قرار می دهد.

پیام تبریک رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به مناسبت سال تحصیلی جدید و آغاز هفته دفاع مقدس پیامی منتشر کرد که در آن آمده است: بسمه تعالی / یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُواالْعِلْمَ دَرَجَاتٍ / شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، حرکت دوباره و پرانرژی در مسیر پیشرفت علمی و توسعه پایدار و رشد و تعالی در جامعه اسلامی است و دانشگاه ها بهترین فرصت را برای آموزش، تعالی و ارتقاء علمی فراهم می سازند.

مقارن بودن شروع سال تحصیلی با هفته شکوهمند «دفاع مقدس» تقارنی نیکوست که فضای دانشگاه را با یاد و خاطره ی شهیدان هشت سال دفاع مقدس، متبرک ساخته و پاسداری از حرمت خون شهیدان را در «سنگر دانشگاه» یادآور عصاره های پاک انقلاب می نماید.

اینجانب ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در سالی که به تعبیر مقام معظم رهبری (مد) با نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" مزین گردیده است، مقدم دانشجویان عزیز را به دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی گرامی داشته و برای یکایک شما آینده سازان توفیق و سربلندی را در راستای دانش اندوزی، خودسازی و دستیابی به مدارج عالی علمی، دینی و اخلاقی، توام با موفقیت از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار