خبرهای کوتاه و خواندنی / با تلاش دفتر وزارت خارجه در استان:
سایر خبرها: امام جمعه سربیشه: صحنه های واقعه غدیر در سربیشه بازسازی می شود/ فردا مراسم استقبال مردمی از بیرق نورانی ضریح حضرت علی ع در شهرستان بشرویه برگزار می شود/ مدیر کل ثبت احوال استان: در خراسان جنوبی بیش از 97 هزار نفر "علی" داریم/ نشست فعالان اجتماعی و شورای اسلامی بشرویه برای بازنگری در تعیین محدوه جغرافیای سیاسی شهرستانهای بشرویه و فردوس
کد خبر: ۲۹۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 17 September 2016
زندانیان خراسان جنوبی در کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان آزاد می شوند+ 4 خبر

سرپرست جدید دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی اعلام کرد: این دفتر، آزادی هم استانی هایی که در زندان های کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان پیگیری می کند تا ان شاءالله با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب روابط کنسولی بین کشورها، این عزیزان هر چه زودتر آزاد و به جمع خانواده خود بازگردند.

به گزارش تابناک، دکتر محمد هادی جزینی زاده که هفته گذشته جایگرین مهندس ابراهیمی در دفتر وازارت امورخارجه در بیرجند شده است، تعداد خراسانی های زندانی در 4 کشور همسایه را اعلام نکرد اما تاکید کرد که جرم آنها با توجه به این که مورد سوء استفاده باندهای قاچاق قرار گرفته اند قابل اغماض می باشد و امید بسیار وجود دارد که با پیگیری های دفتر امورخارجه در خراسان جنوبی این عزیزان بزودی به میهن و دامان خانواده بازگردند.

دکتر جزینی زاده همچنین عنوان کرد که: بخش کنسولی بیرجند بزودی موضوعات مربوط به مشکلات هم استانی های مقیم کشورهایی از جمله آلمان و فرانسه را پیگیری خواهد کرد و خدمات کنسولی به هم استانی های مقیم خارج و خارجی های مقیم استان را با تایید اسناد دانشجویی، مالکیتی، هویتی و سجلی سر و سامان خواهد بخشید. وی تاکید کرد که: در ارایه خدمات درخواست صدور روادید تجاری و بستگان هم تسریع و با متقاضیان همکاری خواهد شد تا زمان انتظار و معطلی به حداقل ممکن برسد.

امام جمعه سربیشه: صحنه های واقعه غدیر در سربیشه بازسازی می شود

امام جمعه سربیشه امروز صبح در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اعلام کرد: نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده است تا مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را تا رفع نواقص پیگیر است و ما امیدواریم که قدم های اساسی برای محرومیت زدایی از این شهرستان ها برداشته شود.

به گزارش تابناک،حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری امام جمعه سربیشه در این دیدار همچنین به ظرفیت های اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: بازارچه مرزی ماهیرود بیش از آنکه به درد مردم بخورد، به چالشی برای مردم تبدیل شده است و سهم مردم منطقه از این بازارچه، فقط خدمات کارگری است و منافع آن در جیب دیگران است که ما امیدواریم با همت نماینده محترم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس و عنایت ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان، هر چه زودتر شرایطی هم برای انتفاع مردم محروم منطقه از درآمدهای تجار فراهم شود.

امام جمعه سربیشه در دیدار با نماینده ولی فقیه همچنین از بازسازی صحنه های واقعه غدیر در سربیشه خبر داد و گفت: این هفته به همت جوانان و مریدان خاندان نبوت، شاهد نمادهایی از ابلاغ ولایت مولی علی ع خواهیم بود که در نوع خود کم نظیر است.

فردا مراسم استقبال مردمی از بیرق نورانی ضریح حضرت علی ع در شهرستان بشرویه برگزار می شود

حجت الاسلام رضا بهشتی فر دبیر ستاد غدیر شهرستان بشرویه از اهالی شهرستان بشرویه دعوت کرد تا در مراسم استقبال از پرچم ضریح مولی علی علیه السلام که از ساعت هشت و نیم صبح فردا یکشنبه در محل مزار شهدای بشرویه برگزار می شود حضور یابند.

به گزارش تابناک، دبیر ستاد غدیر بشرویه امروز اعلام کرد: با پیگیری ستاد نماز جمعه و ستاد غدیر این شهرستان،بنیاد غدیر کشور موافقت کرد تا پرچم متبرک بارگاه حضرت علی ع امسال به مردم شهرستان بشرویه اهدا شود.

به گفته دبیر ستاد غدیر بشرویه، این پرچم مقدس فردا یکشنبه بیست و هشتم شهریور ماه ساعت هشت و نیم صبح از سوی نماینده بنیاد اصلی غدیرکشور در محل مزار شهدای شهرستان بشرویه تحویل داده خواهد شد و پس از مراسم باشکوه استقبال مردمی از این پرچم متبرک و انتقال آن به محل هیئت سادات الحسینی شهرستان،این بیرق نورانی ضریح حضرت علی ع رسما به سادات شهرستان بشرویه تقدیم خواهد شد تا برای همیشه ماندگار و نقطه وصل اهالی مومن بشرویه به پایگاه ولایت باشد.

وی بازسازی واقعه غدیر که در روز صبح عید غدیر از محل مسجد جامع میدان را از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت و عید بزرگ غدیر اعلام کرد و افزود: همزمان با اجرای برنامه ی فرهنگی مذهبی پرچم مقدس حضرت علی ع نیز جهت بهره برداری معنوی جلودار این برنامه ها خواهد بود و شرکت کنندگان در مراسم از فیوضات معنوی آن بهره مند خواهند شد.

مدیر کل ثبت احوال استان: در خراسان جنوبی بیش از 97 هزار نفر "علی" داریم

علی پورحسین مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی اعلام کرد: تاکنون اسامی 97 هزار و 195 نفر از متولدین در استان به نام مبارک علی و القاب حضرت علی(ع) در دفتر ثبت احوال استان ثبت شده است. این آمار از زمان تاسیس سازمان ثبت احوال در بیرجند جمع آوری شده است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی همچنین تعداد نوزادان متولد شده در استان را که به نام علی و القاب آن امام بزرگوار نامگذاری شده اند از ابتدای سال جاری تاکنون 600 نفر اعلام کرد و افزود: امیرعلی، علی، علیرضا و علی اصغر دارای بیشترین فراوانی نام در پنج ماهه نخست سال جاری بوده است.

نشست فعالان اجتماعی و شورای اسلامی بشرویه برای بازنگری در تعیین محدوه جغرافیای سیاسی شهرستانهای بشرویه و فردوس

جمعی از فعالان اجتماعی با حضور در ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی شهرستان، خواستار پیگیری مجدانه حقوق بشرویه در محدوده سه راهی این شهرستان و فردوس شدند.

به گزارش تابناک، در این نشست پیشنهاد ارائه شده توسط اداره کل امور سیاسی استانداری خراسان جنوبی مردود شناخته شد و معتمدین با اعتراض به این که گویا اراضی محدوده شرق جاده ارتباطی سه راهی بشرویه به دیهوک در محدوده راههای استحفاظی شهرستان بشرویه در مسیر جاده دیهوک قرار است به محدوده جغرافیایی شهرستان فردوس الحاق شود، تاکید کردند که: این الحاق مغایر با اسناد موجود مربوط به سال 1335 است و حاضرین در نشست از پیشنهاد اداره کل امور سیاسی استانداری خراسان جنوبی گلایه مندند.

معتمدین شرکت کننده در نشست اعلام کردند: اسناد سال 1335 بیانگر آن است که این محدوده همزمان با ارتقاء بشرویه به بخش جزء منطقه بشرویه بوده لذا از وزارت محترم کشور درخواست می شود در بازنگری محدوده جغرافیای سیاسی دو شهرستان فردوس و بشرویه بر اساس مستندات و مدارک موجود سال 1335 عمل شود .

"پیام بشرویه" به دنبال اختلاف نظرهای به عمل آمده در محدوده جغرافیای سیاسی شهرستانهای بشرویه و فردوس نشست هم اندیشی با حضور جمعی از معتمدین و اعضای شورای اسلامی بشرویه در محل سالن ترویج کشاورزی برگزار شد .

اعضای شورای اسلامی شهر بشرویه، متدمین و فعالان سیاسی بشرویه احقاق حق قانونی شهرستان را بر پایه اخلاق مداری و احترام به بازنگری کارشناسی از طرف وزارت کشور تاکید کرده و مردم را دعوت به صبر و احترام متقابل در مجامع اجتماعی نموده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار