در 5 ماهه سال جاری صورت گرفت
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: فنی و حرفه‌ای استان در پنج ماهه امسال یک‌ میلیون و 451 هزار و 974 نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه نموده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۲۸۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 24 August 2016
حسین خوش‌‌آیند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارتی بین سطوح تحصیلی بوده و فعالیت‌های خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و ارتقاء مهارت نیروی کار شاغل در دو بخش دولتی و غیر دولتی در استان با داشتن 18 مرکز آموزش در قالب 120 کارگاه ثابت و 430 حرفه آموزشی در بخش دولتی و 160 آموزشگاه آزاد با 184 حرفه آموزشی در بخش غیر دولتی سالانه بطور متوسط با 3.5 میلیون نفرساعت آموزش به انجام می‌رساند.

وی با بیان اینکه رکن اصلی فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش و مهارت‌آموزی است، تصریح کرد: آموزش و مهارت‌آموزی ماموریت و هویت اصلی فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای را شکل می‌دهد و در قالب دوره‌های 10 تا یک‌هزار و 90 ساعته با آموزش در مراکز ثابت و شعب شهری، آموزش در مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهی، پادگان، زندان و آموزشگاه‌های آزاد نسبت به تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر در استان اقدام می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: فنی و حرفه‌ای استان در پنج ماهه امسال یک‌ میلیون و 451 هزار و 974 نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه نموده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک‌ میلیون و 61 هزار و 200 نفر ساعت آموزش بوده به میزان 37 درصد رشد داشته است.

خوش‌آیند ادامه داد: این امر در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری عملیاتی شده است.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از کاهش هزینه‌ها در اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: هزینه اجرای هر نفرساعت آموزش مهارتی از 18 هزار ریال در سال 92 به یک‌هزار و 340 ریال در پایان سال 94 رسیده که این موضوع سبب کاهش هزینه‌ها به میزان 20 میلیارد ریال شده است.

خوش‌آیند با اشاره به برنامه‌های توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای برقراری عدالت آموزشی و توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، افزود: تعداد چهار پروژه شامل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بشرویه، سربیشه، طبس و قاین با زیربنای حدود 4 هزار و 500 متر مربع در دست ساخت بوده که با ساخت و تجهیز این مراکز شاهد دسترسی آسان هم‌استانی‌ها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهیم بود و بهره‌برداری از این مراکز گام مهمی در توانمندسازی بانوان به عنوان بخش مهمی از جامعه است.

وی با اشاره به خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای به شهروندان، خاطرنشان کرد: تمامی خدمات آموزشی ارائه شده در بخش دولتی فنی و حرفه‌ای رایگان بوده و جامعه هدف این اداره کل کارجویان، روستاییان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سربازان پادگان‌ها، زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و تمامی کسانی که به دنبال مهارت هستند است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار