مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: میزان تعهد اشتغال در بخش صنعت استان در سال جاری ایجاد اشتغال برای 492 نفر بوده که تاکنون 63 فرصت شغلی بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره در بخش صنعت ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۸۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 23 August 2016
داوود شهرکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، به میزان تولید شرکت سیمان قاین در چهار ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت میزان تولید این شرکت 263 هزار و 37 تن بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری 107 هزار و 779 تن از تولیدات این شرکت صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان تولید شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور در تولید اکسید منیزیم در چهار ماهه امسال 131 هزار و 124 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است، گفت: همچنین میزان صادرات این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری 22 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

شهرکی میزان تولید کاشی و سرامیک استان توسط سه شرکت مهم استان را در چهار ماهه سال جاری 5 میلیون و 428 هزار و 616 متر مربع دانست و افزود: در سه ماهه سال جاری یک‌ میلیون و 482 هزار و 877 متر مربع از تولیدات این واحدهای صنعتی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در چهار ماهه سال جاری میزان تولید چینی بهداشتی توسط شرکت نوین سرام استان 556 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال 2 هزار و 285 تن انواع مواد شوینده توسط شرکت تیز پاک خراسان تولید شده است، افزود: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

شهرکی با بیان اینکه شرکت نساجی فردوس یکی از واحدهای مهم صنعتی استان بوده که در زمینه تولید منسوجات فعالیت دارد، گفت: در چهار ماهه سال جاری میزان تولید این واحد صنعتی 605 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تولیدات این شرکت 44 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین میزان تولید شرکت دان و علوفه شرق به عنوان یکی دیگر از واحدهای مهم صنعتی استان در چهار امسال 23 هزار و 820 تن بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اذعان داشت: در سه ماهه سال جاری میزان صادرات این شرکت 3 هزار و 883 تن بوده که 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

شهرکی از تولید 29 هزار و 565 تن بتن سبک توسط شرکت هبلکس در استان در چهار ماهه سال جاری خبر داد و گفت: میزان تولیدات این واحد صنعتی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.

موی با بیان اینکه تعهد اشتغال در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری معادل 2 هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: میزان تعهد اشتغال در بخش صنعت استان در سال جاری ایجاد اشتغال برای 492 نفر بوده که تاکنون 63 فرصت شغلی براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره در بخش صنعت ایجاد شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار