کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان سالمند با هدف ارتقای کیفیت و بهبود سلامت سالمندان امروز (۳۱ مرداد) در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 21 August 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی عرب نژاد امروز (31 مرداد) در جلسه توانمندسازی زنان سالمند بیرجند اظهار داشت: سالمند یکی از زیر جمعیت‌های انسانی است و به تمامی افراد بالای 60 سال سالمند تلقی می شوند.
 
وی با بیان اینکه سالمندان قشر عظیمی از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: در جهان حدود 700 میلیون نفر سالمند هستند و بیش از 6 میلیون نفر از جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: عوامل مختلفی از جمله مولفه‌های اقتصادی، رفتاری، شخصیتی، فیزیکی و بهداشت بر روی زندگی سالمندان تاثیرگذار است.
 
عرب نژاد با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان سالمند در 10 استان کشور برگزار می شود، افزود: یکی از استان‌های برگزار کننده این کارگاه آموزشی در کشور خراسان جنوبی است و در خراسان جنوبی 8 شهرستان زیر مجموعه این طرح قرار گرفته اند.

 وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه افزایش کیفیت و بهبود سلامت سالمندان است، تصریح کرد: اگر نشاط در سالمندان وجود داشته باشد بسیاری از بیماری‌های جسمی در این افراد وجود نخواهد داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جامعه بسیاری از معیارها و ارزش‌های فرهنگی خاص خودش را از دست داده است، گفت: یکی از این معیارهای فراموش شده تکریم جایگاه سالمندان است و هدف از برگزاری این طرح بازگرداندن تکریم سالمندان به جامعه است.

 عرب نژاد خاطرنشان کرد: یک حساس سازی با اجرای این طرح مدنظر است تا مدیران اجرایی به فرآیند ذی شناختی حساس شوند که سالمندان ریشه‌های جامعه هستند و اگر به آن‌ها توجهی نشود سرمایه عظیمی را از دست خواهند داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار