رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰ گونه گیاهی در استان وجود دارد، گفت: پیش‌ بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ تن آویشن در خراسان جنوبی برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته به دلیل خسکسالی و کمی بازار فروش، کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۷۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 10 August 2016
هاشم ولی‌پور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: آویشن یگ گیاه دارویی ضدعفونی کننده است که برای شستشوی دهان و درمان عفونتهای لثه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه آویشن در خراسان جنوبی به صورت کاشت مزرعه‌ای مرسوم نیست، افزود: امسال تنها 3 درصد هکتار به صورت آزمایشی از این محصول دارویی کاشت شده که نتایج آن در حال بررسی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به دیگر خواص آویشن گفت: درمان افسردگی، بی‌خوابی، کاهش فشار خون، چربی خون؛ تقویت بنیان، رفع تنگی نفس، رفع ریزش مو، درمان اسهال و سرفه و گلو درد از دیگر خواص آویشن است.

وی تصریح کرد: سال 93 در استان، 40 تن آویشن برداشت شد و در سال 94 نیز از 4 هزار و 610 هکتار زمین، بیش از 52 تن آویشن برداشت شد.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه زمان برداشت آویشن مردادماه تا اواخر شهریور ماه است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 40 تن آویشن در خراسان جنوبی برداشت شود.

وی با بیان اینکه آویشن یک گیاه خودرو است و در مناطق مختلف خراسان جنوبی رشد می‌کند، اظهار داشت: علاوه بر کشت آزمایشی، آویشن به صورت کوهی در خراسان جنوبی برداشت می‌شود و امسال به دلیل خشکسالی و کمبود بازار فروش در خراسان جنوبی آویشن کمتری نسبت به سال گذشته در استان برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه استان دارای تنوع گیاهان دارویی زیادی است، گفت: در خراسان جنوبی نزدیک به 30 گونه گیاهی وجود دارد که بیشترین اراضی گیاهان دارویی در شهرستانهای طبس و بشرویه قرار دارد.

ولی‌پور مطلق افزود: در خراسان جنوبی گیاهان دارویی مانند آویشن، خاکشیر، زیره سبز، زیره سیاه، نعناع، رازیانه، آلئه ورا، کلپوره، به لیمو، مریم گلی و نعناع فلفی کشت و برداشت می‌شود.

وی اظهار داشت: گیاهان دارویی استان خراسان جنوبی به استانهای همجوار خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و همچنین به استان تهران صادر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار