معاون کمیته امداد خراسان جنوبی:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از حمایت ۱۹ هزار و ۶۴۸ نفر حامی از ایتام زیر ۱۸ سال در طرح اکرام ایتام استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 19 July 2016
سید رضا حسینی اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال  2 هزار و 391 نفر یتیم زیر 18 سال خراسان جنوبی در طرح اکرام ایتام تحت حمایت این حامیان قرار گرفتند.

وی افزود: این طرح فرصت مناسبی است که افرادی به عنوان حامی به صورت داوطلبانه پس از گفت‌وگوی حضوری و اطلاع از جزئیات طرح با انتخاب خود در حمایت از یک یا چند فرزند یتیم برای مدت یک یا چند سال با کمک‌های ماهیانه حداقل 20 هزار تومان مشارکت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: هدف از اجرای طرح اکرام ایتام تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های آنها است.

حسینی با اشاره به دیگر طرح‌های کمیته امداد برای جذب حامی تصریح کرد: در 4 ماهه نخست امسال 2 هزار و 391 نفر در طرح آتیه ایتام (طاها) در استان تحت حمایت 235 نفر حامی قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: در طرح محسنین (خانواده های نیازمند غیر یتیم) 8 هزار و 859 نفر یتیم تحت حمایت 4 هزار و 169 نفر حامی قرار گرفتند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یادآورشد: همچنین در طرح شفا (بیماران صعب العلاج، پرهزینه و خاص) 65 نفر حامی از یک هزار و 689 نفر حمایت کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: در 4 ماهه نخست امسال 43 نفر حامی در طرح کوثر( نوعروسان در انتظار جهیزیه ) از یک هزار و 11 نفر حمایت کردند.

حسینی با اشاره به مراحل ثبت نام حامیان در استان تصریح کرد: مراجعه مردم متدین و نیکوکار به پایگاه‌های حامی‌یابی در مناسبت‌های مختلف در مساجد، حسینیه‌ها و محافل مذهبی و آشنایی با طرح‌های این نهاد شامل اکرام ایتام، طاها، محسنین، شفا، کوثر و غیره است.

وی بیان کرد: همچنین انتخاب شناسنامه یک یا چند فرزند یتیم و یا خانواده نیازمند و تکمیل فرم اعلام همکاری ( تعهد ماهانه حداقل 20 هزار تومان) مراجعه به ادارات تابعه این نهاد در سطح شهرستان‌ها و مراجعه به سایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از مراحل ثبت نام است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار