اولین جلسه کاری استاندار جدید با کارگزاران دستگاه های اجرایی استان/ گزارش و عکس از: مهدی کاظمی فرد
اولویت بندی براساس پیشرفت فیزیکی و اثرگذاری طرح، مشخص شود/ مدیرانی که نتوانند طرح های قابل اجرای اولویت دار را ارائه کنند باید به مدیریت خود شک کنند/ مدیرانی که چند مرتبه دیر به جلسات استانداری برسند، باید برای خود فکر دیگری بردارند/ مدیران آمار دروغ به مردم ندهند
کد خبر: ۲۵۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 17 July 2016

استاندار: اعتماد مردم به نظام را تنها با کار کردن برای مردم می توان ایجاد کرد و نه شعار دادن / نباید توقعات مردم را فراتر از توان و ظرفیت فعلی کشور بالا ببریم/ باید در وعده هایمان شرایط کشور را هم در نظر بگیریم/ دولت در حالی قوه مجریه را تحویل گرفت که بیش از 540 هزار میلیارد تومان بدهی داشت/ در دولت احمدی نژاد چندین کتاب، پروژه مصوب شد که اگر آنها قرار باشد اجرایی شود،‌چند تریلیون پول می خواهد

معاون سیاسی امنیتی استانداری: امیدواریم با حضور استاندار جدید توسعه و عقب ماندگی تاریخی استان برطرف شود/ خراسان جنوبی 7 پدر علمی در سطح ملی و بین المللی دارد/ تعامل با دانشگاه ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد

استاندار خراسان جنوبی در یک اولتیماتوم جدی از مدیران و فرمانداران خواست که برای ایجاد تحول در استان آماده باشند و برای دقیقه به دقیقه ای که از دولت پول می گیرند برای مردم کار کنند.

به گزارش تابناک، سید علی اکبر پرویزی در اولین جلسه کاری خود با کارگزاران دستگاه های اجرایی استان، بر سالم سازی محیط کاری مسئولان و مدیران استان تاکید کرد و گفت: سالم بودن محیط کاری مسئولان و مدیران خط قرمز من در دوران استانداری است و اگر کوچکترین تخلف از مدیری صورت گیرد٬ در همان روز عزل خواهند شد.

سید علی اکبر پرویزی که در جلسه شواری اداری استان با همکاران اجرایی خود سخن می گفت، ضمن تشکر از زحمات سه ساله وجه اله خدمتگزار استاندار سابق این استان، گفت: همه باید برای پیشرفت استان تلاش کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در سطح استان با همکاری همه مدیران کارهای خوبی را انجام دهیم که رضایت خداوند و مردم را در پی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نباید توقعات مردم را فراتر از توان و ظرفیت فعلی کشور بالا ببریم، افزود: آنگونه نشود که وعده های بزرگ و غیر عملی را به مردم بدهیم و بعد از چند مدت که مردم از اجرایی شدن آن سوال کردند، حرفی برای گفتن نداشته باشیم، باید در وعده هایمان شرایط کشور را هم در نظر بگیریم.

پرویزی با تاکید براینکه مسئولان در مجامع و محافل طوری خواسته ها و نیازهای استان را مطرح نکنند که انتظارات مردم را بالا ببرند و نشود آن را محقق کرد، چراکه این رفتار باعث بی اعتمادی مردم نسبت به نظام خواهد شد.

وی سپس اظهار کرد: اعتماد مردم به نظام را تنها با کار کردن برای مردم می توان ایجاد کرد و نه شعار دادن، و باید طوری عمل کنیم که عملکرد ما باعث بالا رفتن اعتماد مردم نسبت به نظام شود.

پرویزی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران باید اولویت های کاری خود را در نظر بگیرند، افزود: مدیران فهرست و برنامه های بلندی از مشکلاتی را که آرزوی همه است ننویسند، بلکه آن دسته از مشکلات را بنویسند که با توجه به شرایط فعلی کشور و اعتبارات بتوان آن را محقق کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت در حالی این دولت جدید را تحویل گرفته که بیش از 540 هزار میلیارد تومان بدهی داشته است، اظهارداشت: در دولت احمدی نژاد چندین کتاب، پروژه مصوب شد که اگر آنها قرار باشد اجرایی شود،‌چند تریلیون پول می خواهد.

مدیران پروژه‌های حوزه کاری خود را اولویت بندی کنند

پرویزی با تاکید بر اینکه مدیران پروژه‌های حوزه کاری خود را اولویت بندی کنند، گفت: مدیران نباید پروژه هایی را که آرزوی ما انجام آنهاست، فهرست وار مطرح کنند بلکه باید باتوجه به منابع آنرا اولویت بندی و مطرح کنند و لذا باید در این شرایط کشور منابع مالی را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی پروژه های خود را اولویت بندی کنند و براساس پیشرفت فیزیکی و اثرگذاری طرح، اولویت آن را مشخص کنند، ادامه داد: مدیران و فرمانداران باید در کمتر از 10 روز این کار را انجام دهند تا در کمیته برنامه ریزی مطرح شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه من نسبت به فرمانداران متفاوت از گذشته و کشور است، گفت: فرماندارانی که بعد از مصوبات کمیته برنامه ریزی از بنده درخواست اعتبار کنند با آنها برخورد خواهد شد، پروژه ای که اولویت دارد آن کمیته بنشیند و برای آن اعتبار در نظر بگیرند، قرار نیست که هر روز نامه به استاندار بزنند و درخواست داشته باشند.

وی از مدیران خواست که به همراه طرح های پیشنهادی و خواسته های خود، راهکار هم ارائه کنند، درخواست ها باید قابل اجرایی و عمل کردن باشد و اگر نتوانند ارائه کنند باید به مدیریت خود شک کنند.

خواسته دیگر استاندار حضور خود مدیران در جلسات استانداری و معاونین استانداری و حضور به موقع و فعال مدیران در جلسات بود و افزود: مسئولانی که به موقع حضور پیدا نکنند اجازه ورود به آنها داده نخواهد شد، چراکه ما برای لحظه لحظه کار خودمان حقوق می گیریم و اگر چند مرتبه مسئولی دیر آمد باید برای خود فکر دیگری بردارد.

پرویزی در ادامه با اشاره به تخلفات ادارات و مسئولان گفت: اگر تخلفی در دستگاه ها صورت گیرد٬ همه اقدامات خوب آن از دیدگاه مردم نادیده گرفته می شود.

آمادگی مدیران و مسئولان برای اجرای سیاست‌های استاندار جدید در استان

در ابتداء این جلسه حسینی معاون سیاسی امنیتی اجتماعي استانداری با بیان اینکه تنظیم مدیریت استان از وظایف و اختیارات مدیر عالی دولت در استان است، گفت: آمادگی برای اجرای سیاست های استاندار جدید در استان وجود دارد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیای استان افزود: خراسان جنوبی با 150 هزار کیلومتر مربع وسعت، سومین استان پهناور کشور است و هم اکنون 460 کیلومتر مربع مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و دارای جمعیت ترکیبی است.

حسینی با بیان اینکه این استان دارای 7 پدر علم در سطح ملی و بین المللی است، گفت: مردم خراسان جنوبی به دلیل فرهنگ غنی که دارند زود واکنش نشان نمی دهند و آستانه تحمل آنها بالا است اما جایی که باید نظر بدهند و قضاوت کنند مدیران استان را غافلگیر می کنند.

وی با بیان اینکه نوع جایگاه دانشگاه ها در استان و تاثیری که در اجتماع دارند باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: انتظار می رود که تعامل با دانشگاه ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اظهار امیدواری کرد: با حضور استاندار جدید توسعه و عقب ماندگی تاریخی استان برطرف شود و دستگاه های اجرایی و معاونان استاندار آمادگی دارند که استاندار جدید را یاری کنند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از خدمات و زحمات صادقانه وجه اله خدمتگزار استاندار سابق خراسان جنوبی افزود: آمادگی برای اجرای سیاست های استاندار جدید در استان فراهم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار