رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی:
رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی با اشاره به میزان تولیدات فرش دستباف در استان گفت: در ۲ ماهه نخست امسال حدود ۲۵ هزار مترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خراسان جنوبی تولید شد.
کد خبر: ۲۵۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 29 June 2016

محمد حسن کامیابی‌مسک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در 2 ماهه نخست امسال حدود 25 هزار مترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خراسان جنوبی تولید شد و در این مدت ارزش تقریبی این میزان تولیدات در خراسان جنوبی 8.5 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 15 هزار مترمربع فرش دستباف از خراسان جنوبی به کشورهای اروپایی صادر شد افزود: ارزش تقریبی این میزان صادرات نیز 1.5 میلیون دلار است.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی بیان کرد: 50 هزار بافنده به صورت تمام وقت، پاره وقت و یا فصلی به کار تولید فرش اشتغال دارند و از این راه بخشی از مایحتاج زندگی خود را تأمین می‌کنند.

کامیابی مسک تصریح کرد: در خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی تعداد بافندگان کمتر نشده و علی‌رغم کاهش میزان صادرات و رکود در بازار داخلی فرش میزان تولید کاهش نداشته است و همچنین میزان تولید مازاد بر مصرف است.

وی اظهار داشت: این امر نیازمند حمایت مسئولان و متولیان فرش است که باید در این امر اقدامات لازم انجام شود و در بازارهای جهانی بازاریابی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی با اشاره به صادرات فرش دستباف خاطرنشان کرد: این صادرات به کشورهای آلمان، امارات، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

کامیابی مسک یادآور شد: با توجه به اینکه در خراسان جنوبی خشکسالی بسیار زیاد است و کشاورزی و دامداری رونق چندانی ندارد باید مسئولان به بافندگان و تولیدکنندگان توجه ویژه داشته باشند تا هم هنر دستی استان حفظ شود و هم به دلیل نبود اشتغال برای پایداری آن بازاریابی کنند تا فرش استان از رکود بیرون بیاید.

وی با اشاره به اینکه 4 طرح به کمیته‌های طرح داده و تصویب شده است افزود: تاکنون هیچ بودجه ای برای این طرح‌ها اختصاص داده نشده و امید است در آینده نزدیک بودجه‌ای برای این طرح‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی با اشاره به بیمه بافندگان فرش دستباف استان گفت: مشکل اصلی بحث بیمه بافندگان است و در حال حاضر تنها 10 درصد از بافندگان فرش دستباف استان بیمه هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار