معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۹۵ کلاس درسی خراسان جنوبی کم جمعیت و زیر نرم هستند.
کد خبر: ۲۵۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 27 June 2016
علی اصغر موسوی کیا  در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین ۷۸۱ مدرسه با هزار و ۲۳۲ کلاس درس چند پایه، در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حد نصاب تشکیل کلاس در آموزشگاه متوسط ۶۰ نفر است، افزود: این در حالی است که ۱۳۱ آموزشگاه استان زیر ۶۰ نفر هستند.

موسوی کیا با بیان اینکه همچنین ۳۲ آموزشگاه زیر ۳۰ نفر جمعیت دارند، اظهار کرد: سه آموزشگاه ابتدایی در شهرستان های استان، زیر سه نفر دانش آموز دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۸۹ آموزشگاه و مدرسه در مقطع ابتدایی استان کوچک و زیر ۱۵ نفر هستند.

وی ارتقاء کیفیت آموزشی را یک اصل دانست و افزود: در راستای عملیاتی کردن این اصل، باید کلاس های کم جمعیت سامان دهی شوند.

خراسان جنوبی باسواد ترین استان ها در کشور

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو باسوادترین استان ها در کشور محسوب شده است، افزود: هم اکنون کمتر از ۲۰۰ بی سواد در سطح پنج شهرستان خراسان جنوبی وجود دارند.

جعفری ادامه داد: این تعداد بی سوادان در شهرستان های طبس، فردوس، سرایان، دستگردان و بشرویه قرار داشته و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی خواستار همکاری فرمانداری این شهرستان ها شد و افزود: امید است با همکاری این افراد و دیگر دستگاه های مربوطه این آمار را نیز به کمترین حد برسانیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار