مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد کانون‌های بحرانی بعد از الحاق طبس به استان به ۲۸ کانون افزایش یافته است گفت: اگر چه بشرویه بیشترین وسعت کانون‌های بیابان‌های خراسان جنوبی را دارد.
کد خبر: ۲۴۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 21 June 2016
حبیب‌الله شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: تعداد کانون‌های بحرانی در خراسان جنوبی در 3 سال گذشته و بعد از الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبی به 28 کانون افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ریگ بشرویه به وسعت 301 هزار و 813 هکتار بزرگترین کانون بحرانی منطقه است افزود: از نظر تعداد نهبندان بیشترین کانون‌های بحرانی و 9 کانون بحرانی با 139 هزار و 467 هکتار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفـت: بعد از بشرویه شهرستان طبس ربته دوم با 5 میلیون هکتار عرصه بیابان‌زایی، زمین‌های شور، نمکزار، کویر و غیره دارد.

وی تصریح کرد: اگر چه شهرستان بشرویه بیشترین وسعت کانون‌های بیابانی را در خراسان جنوبی دارد، اما بیشترین رقم در توزیع اعتبارات استانی به این شهرستان اختصاص نیافته است.

شریفی بیان کرد: شهرستان بشرویه از سال گذسته به عنوان پایلوت اجرای طرح جامع مدیریت حوزه انتخابیه و اقدامات اولیه مطالعات انجام شده تا در راستای بحث‌های مشارکتی در سال‌های آینده اجرایی شود و سال گذشته اعتباری برای اجرایی شدن این طرح نبوده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته تنها 73 هکتار عملیات نهال‌کاری و 140 هکتار هم مراقبت و آبیاری در ریگ بشرویه انجام شد و بشرویه جزو مناطقی است که در مجاورت کانون بحرانی قرار دارد و به این دلیل خسارت متحمل می‌شود که مقابله با کانون در آن اولویت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به شهرستان طبس گفت: تنها یک‌صدم بیابان‌های طبس در 53 سال گذشته بیابان‌زایی شده و در این مدت تنها 34 هزار هکتار عملیات نهال‌کاری برای تثبیت شن‌های روان برای مقابله با آن انجام شده است.

شریفی با بیان اینکه بخش بیابان طبس سال گذشته 90 میلیون تومان اعتبار داشت که نسبت به سال 93 کاهش داشته است افزود: طبس 5.5 میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان 3.4 میلیون هکتار آن زمین‌های بیابانی است که اراضی 59 درصد بیابان‌های شهرستان، 62 درصد در استان و 10 درصد بیابان‌های کشور را دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار