رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد از قنات‌های استان مرمت شده است، گفت: تا پایان سال مالی ۹۴ تعداد ۸۹ رشته قنات با هزینه ۲۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال مرمت شد.
کد خبر: ۲۴۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 21 June 2016

هاشم ولی پور مطلق در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی تعداد 6 هزار و 252 رشته قنات موجود است.

وی با بیان اینکه بیشترین قنات‌ها مربوط به شهرستان بیرجند با هزار و 769 رشته قنات است، افزود: تاکنون 30 درصد از قنات‌های خراسان جنوبی مرمت و بازسازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 70 درصد از قنات‌ها در استان باقی مانده تا مرمت و بازسازی شود و هر قنات چندین نوبت نیاز به تأمین اعتبار دارد.

ولی پور مطلق با بیان اینکه تا پایان سال ملی 94 تعداد 89 رشته قنات با اعتبار 21 میلیارد و 590 میلیون ریال مرمت شده است، افزود: در تمامی فصول سال امکان مرمت قنات‌ها وجود داشته اما به دلیل نبودن اعتبارات مانع از تداوم مرمت در طول سال می‌شود.

وی با بیان اینکه لایه روبی قنوات جزو نظافت و وظیفه ما است و بازنگری چاه‌ها در مواقع خطر سیلاب و بارندگی‌ها در بستر سر چاه‌ها بر عهده آنها است، اظهار داشت: احیای قنات‌ها شامل حفر بغل بری، پیشکار زنی و کف شکنی قنوات و تخلیه بارهای ناشی از سیل آب و تخریب‌های غیر متعارف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز تأمین اعتباری برای سال 95 اعلام نشده است، گفت: پیش بینی می‌شود حداقل به میزان سال گذشته اعتبارات ملی و استانی انجام اما مدیریت آب و خاک خراسان جنوبی اعلام آمادگی برای هزینه کردن حداقل 100 میلیارد ریال در سال برای قنوات را دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار