معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی از توقیف ۵۶۱ راس دام قاچاق از ابتدای امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 15 June 2016

 محمد اصغرزاده  با بیان فعالیت های نظارتی و قرنطینه ای دامپزشکی بر تردد و جابجایی دام‌ها اظهارکرد:با توجه به این که خراسان جنوبی در مسیر اصلی تردد محموله های شرق کشور قرار دارد لزوم نظارت و اعمال مباحث قرنطینه بر محموله های دامی، فرآورده های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی دارای اهمیت است.

وی از توقیف ۵۶۱ راس دام سبک و سنگین طی سال جاری خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

وی به مخاطرات قاچاق دام برای انتقال برخی بیماری های خطرناک دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و یادآور شد: ۶ پرونده تخلف بهداشتی در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

 به گفته وی این آمار در سال ۹۴ طی دو ماهه نخست ۱۹ پرونده بوده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را در شترداری دارد در سال گذشته بیماری مرس جمعیت شتر استان را تهدید می‌کرد که دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی کنترل‌ها را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۴۱ نفر شتر که به شکل قاچاق به استان وارد شده بود توقیف شده است.

وی عنوان کرد: طی سال های گذشته ورود دام به استان از طریق کشور همسایه و استان‌های همجوار تبدیل به یک تهدید جدی برای صنعت پرورش دام خراسان جنوبی شده بود که با همکاری دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی و کنترل دقیق مبادی تردد و جابجایی دام‌ها، سبب کاهش و سیر نزولی در این حوزه شد.

اصغر زاده افزود: واکسیناسیون، مدیریت صحیح و عدم حابجایی و حمل و نقل دام از جمله فاکتورهای مهم در پیشگیری از بیماری های دامی و بیماری های مشترک انسان و حیوان است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار