مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، گفت: برای اولین بار در بین پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی خراسان جنوبی خوراک کنسانتره اکسترودر کپور توزیع شد.
کد خبر: ۲۴۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 12 June 2016

محمدمهدی سعیدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آبی و استفاده بهینه از استخرهای دومنظوره آب کشاورزی موجود در استان، هر ساله رهاسازی و پرورش ماهیان گرم آبی به صاحبان این استخرها توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: امسال پس از پنج سال که این طرح متوقف شده بود این مدیریت از محل اعتبارات دولتی اقدام به توزیع بیش از 190000هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی  به صورت رایگان در بین متقاضیان پرورش ماهیان گرم آبی نمود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان، تصریح کرد: در جهت ترویج استفاده از خوراک کنسانتره کپور در این استخرها، بیش از 5تن خوراک اکسترودر کپور معمولی به صورت یارانه‌ای در بین پرورش دهندگان توزیع شد.

سعیدی کاهش ضریب تبدیل، کاهش میزان نیتریت و آمونیاک آب استخر،مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی برای پرورش دهندگان و سلامت بالاتر گوشت تولید شده را برای مصرف کنندگان از مزایای این خوراک ذکر کرد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار