قائم مقام بسیج رسانه خراسان جنوبی در واکنش به جلسات بی‌نتیجه اقتصاد مقاومتی در استان، گفت: استعلامات صوری سد تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۲۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 14 May 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان مداح در جلسه مشورتی راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با اقداماتی که مدیران در استان انجام می‌دهند بعید است اقتصاد مقاومتی عملی شود و انتظار مردم استان حداقل این است که اگر عزمی برای تحقق شعار سال نیست وقت افراد گرفته نشود.

وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی تأکید کرده‌اند، یعنی مدیران ما باید این شعار را بومی‌سازی کنند؛ مدیر استانی از تولیدات استان و مدیر شهرستانی از تولیدات شهرستان حمایت جدی کند.

قائم مقام بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: چطور می‌توان وقتی در ادارات با استعلامات صوری از شرکت‌هایی خارج از استان جنس خریداری می‌شود انتظار داشت اقتصاد مقاومتی عملی شود.

مداح با بیان اینکه شرکت کویرتایر بهترین لاستیک‌های روز دنیا را تولید می‌کند اما شما بروید تحقیق کنید ببینید چند درصد لاستیک‌های خودروهای ادارات استان از این شرکت خریداری شده است، افزود: بنده به دفعات به شهرک صنعتی بیرجند رفته‌ام و می‌توانم مدعی شوم که برخی آقایان مسؤولی که شعار حمایت از تولید می‌دهند یک دفعه با برخی صاحبان صنایع ننشسته‌اند و حتی نمی‌دانند فلان شرکت در کجای شهرک صنعتی واقع شده است.

وی تأکید کرد: در برخی ادارات شنیده می‌شود فلان شرکت خارج از استان ابتدا کالای خود را به استان می‌فروشد و بعد تازه مدیر اداره دنبال استعلام و مستندسازی است؛ مادامی که این شیوه در برخی ادارات حاکم است آیا می‌شود انتظار تحقق اقتصاد مقاومتی داشت و سوال دیگر اینکه چرا دستگاه‌های نظارتی ورود جدی ندارند و اگر هم اقدامی شده چرا به مردم گزارش نمی‌دهند؟

مداح با بیان اینکه تعدادی از کارخانجات استان روزبه‌روز تعطیل می‌شوند و مسؤولان هم هیچ پاسخی به جز پیگیری می‌شود به کارگران بیکار ندارند، افزود: یک روز یکی از صاحبان صنایع که در بخش تولیدات فضاهای پیش‌ساخته فعالیت می‌کند می‌‌گفت، بنده از اداره دارایی چند میلیون طلب دارم و نمی‌توانم بگیرم ولی اداره دارایی برای بنده بدهی مالیاتی ارسال کرده و اکنون می‌گویم شما پول من را بدهید تا بتوانم بدهی شما را پرداخت کنم، اما می‌گویند ما را به بدهی شما کاری نیست.

وی افزود: استاندار، مسؤولان اقتصاد مقاومتی و بسیاری افراد مسؤول شعارهای خوبی می‌دهند اما بروید در عمل بررسی کنید متوجه می‌شوید شعار تا عمل فاصله جدی دارد.

قائم مقام بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: به عنوان فعال رسانه از مدیران سوال می‌کنم راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در استان چیست آنان تنها به چند سرفصل کشوری اشاره می‌کنند و این نشان می‌دهد اصلاً سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بومی‌سازی نشده و مدیران ما نقشه راه ندارند.

مداح افزود: انتظار داریم مسؤولان اقتصاد مقاومتی اسامی 100 نفر از کارشناسانی که در بخش‌های مختلف اقتصاد مقاومتی با آنان جلسه گذاشته شده و برنامه ارائه داده‌اند را اعلام کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار