مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خراسان جنوبي از ساخت 18 مدرسه از سوي بنياد بركت با 91 كلاس درس در مناطق محروم استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 09 May 2016
محمدرضا بيگي  در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) برنامه‌ ساخت 26 مدرسه‌ را در مناطق محروم خراسان جنوبي در دست اجرا دارد كه تاكنون 18 مدرسه با 91 كلاس درس ساخت و به بهره‌برداري رسيده است .
وي ادامه داد: هشت مدرسه ديگر نيز از سوي بنياد بركت در دست ساخت است .
وي اظهار كرد: اين 26 مدرسه با 139 كلاس درس براي مقاطع تحصيلي مختلف در مناطق محروم و روستاهاي اطراف قائن، بيرجند، فردوس، زيركوه، بشرويه، درميان، طبس، نهبندان و مهرشهر ساخته مي شود .
وي خاطر نشان كرد:114 ميليارد و 190 ميليون ريال اعتبار از سوي بنياد بركت براي ساخت اين مدارس در نظر گرفته شده است .
وي ضمن تقدير از فعاليت‌هاي خيرخواهانه و محروميت‌زدايي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) و بنياد بركت در استان محروم خراسان جنوبي گفت: اميدواريم به زودي عمليات ساخت مدارس در حال اجرا به اتمام برسد و در اختيار دانش‌آموزان محروم اين استان قرار گيرند.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان خراسان جنوبي در خصوص ساخت مساجد بركت در اين استان نيز اظهار داشت: بنياد بركت برنامه‌ ساخت 14 مسجد را در استان در دست اجرا دارد كه پنج باب از اين تعداد در روستاهاي اطراف بيرجند، زيركوه و خوسف افتتاح شده و در اختيار مردم مؤمن اين مناطق قرار گرفته ‌است.
وي ادامه داد: تعداد 9 مسجد نيز در مناطق محروم و روستاهاي اطراف نهبندان، طبس، درميان، سرايان، بشرويه، قائن، بيرجند و سربيشه در دست ساخت است .
وي مجموع اعتبار در نظر گرفته شده توسط بنياد بركت براي ساخت اين 14 مسجد را 14 ميليارد و 150 ميليون ريال عنوان كرد.
وي گفت : مطابق پيش‌بيني‌هاي انجام گرفته 2 مسجد از مساجد در دست ساخت تا اعياد نيمه‌ شعبان امسال به بهره برداري مي رسد.
بيگي اضافه كرد: اين استان به دليل پراكندگي بالاي روستاها و مهاجرت روستاييان به اطراف شهرها از جمله بيرجند مشكلات زيادي در تأمين مدارس و ديگر فضاهاي آموزشي و فرهنگي دارد.
وي با اشاره كمبود سرانه‌ آموزشي استان، گفت: اگر بخواهيم مدارس دو نوبته را يك شيفت كنيم و مدارس مورد نياز پروژه‌هاي مسكن مهر نيز ساخته شود و حاشيه‌ شهرها را تحت پوشش قرار دهيم، به يك هزار و 260 كلاس ديگر نياز داريم كه اين مهم با كمك دولت، خيرين مدرسه‌ساز و بنياد بركت قابل جبران است.
مديركل نوسازي مدارس خراسان جنوبي ادامه داد: اين در حالي است كه بر اساس برآورد كارشناسان مشخص شده يك هزار و 380 كلاس درس غيرمقاوم و فرسوده در استان خراسان جنوبي وجود دارد كه بايد آن‌ها نيز نوسازي شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار