مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد کرسی‌های دانشگاه‌های استان را زنان تشکیل دادند و وجود زنان تحصیل کرده بر فرهنگ خانواده‌ها تاثیر است.
کد خبر: ۲۲۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 08 May 2016


به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، مژگان شریفی به نقل از ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دانشگاه بیرجند اظهارکرد: نقش و جایگاه فرهنگی و اجتماعی زنان در خراسان جنوبی از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی مهد تمدن و فرهنگ است و به صادر کردن نیروی انسانی به سراسر کشور معروف است، افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات از هر 4.57 نفر یک نفر در استان کارشناس ارشد داریم که رتبه بالایی و باعث افتخار استان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد کرسی‌های دانشگاه‌های استان را زنان تشکیل دادند، بیان کرد: وجود زنان تحصیل کرده بر فرهنگ خانواده‌ها نیز تاثیر گذاشته و امروزه زنان استان ما با قوت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حرفی برای گفتن دارند.

شریفی اظهارکرد: برخی مواقع باورهای اشتباهی در خصوص توانایی بانوان گفته و شنیده می‌شود اما زنان می‌توانند توانمندی‌های خویش را در جای جای کشور به ویژه استان به اثبات برسانند.

وی به افتخارات کسب شده توسط بانوان استان اشاره کرد و افزود: "نجمه خدمتی" بانوی المپیکی تیراندازی ایران به عنوان یکی از بانوان شهر بیرجند و دانشجوی دانشگاه بیرجند تاکنون افتخارات زیادی برای کشور و استان به ارمغان آورده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین خانم "زهرا علی زاده ثانی" بانوی مخترع طبسی، توانست در سال ۱۳۹۲ مدال طلا و جایزه ویژه چهل و یکمین جشنواره اختراعات ژنو را از آن خود کند.

شریفی یادآور شد: بانوان خراسان جنوبی مانند سایر نقاط کشور از سال 1357 تاکنون پا ‌به ‌پای مردان و حتی گسترده‌تر از آنان در صحنه‌های مختلف حضور داشته و رشد حضور آنها در عرصه‌های قدرت و تصمیم‌گیری نشانه‌ای از توسعه انسانی در استان است.

وی اظهارکرد: بانوان این منطقه سهم ارزنده‌ای در مدیریت بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و همچنین تدریس در دانشگاه‌ها را بر عهده دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در عرصه بین‌ المللی پنج پدر علم در استان داریم و تاثیر علم و فرهنگ و تاثیر چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه بیرجند با آن قدمت تاریخی در عرصه علم و فرهنگ قطعاً در حوزه زنان و فرهنگ خانواده در استان نقش موثری داشته است.

شریفی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان 17.1 است، خاطرنشان‌ کرد: همچنین بر اساس آمار و اطلاعات سال گذشته 11 هزار 622 نفر از زنان استان در بخش دولتی و 29 هزار و 186 زن در بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار