معاون دامپزشکی خراسان جنوبی :
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی امسال بیش از ۴۰ هزار راس دام عشایر استان واکسینه شدند.
کد خبر: ۲۲۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 30 April 2016
 محمد اصغرزاده  در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی و مبارزه با انواع بیماری‌ها در حفظ سلامت عشایر اظهار داشت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی و آبله انجام شده است تا علاوه بر تأمین بهداشت و سلامت دام عشایر، دام‌های بومی استان نیز مصون از بیماری‌ها باشند.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون دام‌های عشایر علیه شاربن، تب مالت و هاری تاکید کرد: دام‌های عشایر علاوه بر بیماری‌های دامی، علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز ایمن شدند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان حفظ و حراست سرمایه دامی عشایر را یکی از وظایف دامپزشکی در جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و حراست از سرمایه این قشر زحمتکش عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در 2 واحد مرغداری شهرستان سرایان مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می‌شود، گفت: در این دو واحد مرغداری که با ظرفیت 60 هزار قطعه در شهرستان اقدام به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک می‌کنند، پرورش مرغ در حالت قرنطینه و با نظارت اداره دامپزشکی انجام می شود .

اصغرزاده تصریح کرد: در طول دوره پرورش با انجام سه مرحله نمونه‌گیری و ارسال به آزمایشگاه، بازماندگی دارو و آنتی بیوتیک در لاشه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود:: تمام مراحل تولید از ابتدا شامل نظارت بر شست‌وشو، ضد عفونی و آماده سازی سالن‌ها، دان مصرفی و آزمایشات لازم بر روی نمونه‌های سرمی و دان اخذ شده و آزمایش جوجه‌های گوشتی در سنین مختلف از نظر باقی مانده آنتی بیوتیکی و انجام امور بهداشتی و پیشگیری و صدور مجوزهای بهداشتی قرنطینه‌ای توسط کارشناسان این شبکه صورت می گیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار