هیات دولت با هزینه کرد باقیمانده اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی موافقت کرد
دکتر خدمتگزار: اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری یکی از مهمترین مطالبات مردمی است که در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به خراسان جنوبی مورد تاکید قرار گرفت / مدیر عامل سابق فدکو: خط آهن فردوس – بیرجند، طبق مطالعات انجام شده، کمترین هزینه را در بر دارد و قرار است بخشی از هزینه آن توسط بخش خصوصی تامین شود
کد خبر: ۲۱۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 24 April 2016

عملیات اجرایی اتصال استان خراسان جنوبی به شبکه های راه اهن سراسری امسال آغاز می شود.

به گزارش تابناک، طبق مطالعات فنی و اقلیمی انجام شده توسط کارشناسان شرکت مدیریت توسعه و عمران فردوس (فدکو)، قرار است نخستین خط راه آهن در خراسان جنوبی، شهرستان بیرجند ( مرکز استان) را از طریق فردوس به شبکه سراسری راه آهن بندرعباس – سرخس در جزین متصل کند تا علاوه بر خدمات مسافری، باعث رونق اقتصادی مسیر و بهره برداران صنعتی شود.

به گفته مهدی شرف الدینی مدیر عامل سابق فدکو، خط فردوس – بیرجند پس از رسیدن راه آهن زاهدان – مشهد به بیرجند می تواند به عنوان خط واسط دو راه آهن سراسری کشور نیز مورد بهره برداری قرار گیرد. این مسیر طبق مطالعات انجام شده کمترین هزینه را در بر دارد و قرار است بخشی از هزینه آن توسط بخش خصوصی تامین شود.

استاندار خراسان جنوبی در جمع معاونین و مدیران ستادی استانداری خراسان جنوبی به قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای شروع عملیات اجرایی راه آهن بیرجند در سال جاری اشاره کرد و گفت: اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری یکی از مهمترین مطالبات مردمی است که در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به خراسان جنوبی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد فعالیت های اجرایی ان در سال جاری دنبال شود.

گفتنی است که نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی و بخش خصوصی فردوس و بیرجند در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به خراسان جنوبی، درخواست احداث راه آهن فردوس و بیرجند را کتبا هم به رییس جمهوری و هیات وزیران تقدیم کردند.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست ضمن ارایه گزارش حضور در جلسه هیات دولت، در باره اجرایی شدن مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید (هیات دولت) به خراسان جنوبی، گفت: خراسان جنوبی اولین استانی بود که در سال جاری گزارش اقدامات انجام شده را به هیات دولت ارائه کرد.

دکتر خدمتگزار افزود: در جلسه هیئت دولت که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، بار دیگر درخواست ها و مطالبات مهم اهالی استان در بخش های مختلف خدمات زیربنایی، تامین آب، توسعه صنعت و ضرورت اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری، رفع مشکلات تولیدکنندگان و توسعه تجارت و سایر مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به سمع و نظر اعضای هیات دولت رسید و مقرر شد که تمامی مصوبات و درخواست ها به طور جد پیگیری و گزارش اقدامات انجام شده در استان به صورت ماهانه به معاون اول رئیس جمهوری ارائه شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" تاکید کرد: در راستای اجرایی شدن شعار امسال تاکنون جلساتی در استان برگزار شده که گزارش آن در جلسه هیئت دولت به اطلاع رئیس جمهوری رسید.

وی افزود: تمام مصوباتی که در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان به تصویب می رسد باید اجرایی شده و نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مرکز ارسال شود.

دکتر خدمتگزار همچنین گفت: از مجموع ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در سفر هیئت دولت به استان ، بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان تخصیص یافته بود که با قول مساعد رئیس جمهوری مقرر شد باقی مانده اعتبارات مربوط به این سفر نیز امسال تخصیص یاید. این بدان معنی است که اقدامات در راستای اجرایی شدن مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان، سفر معاونین رئیس جمهوری و سفر وزاری مختلف به استان، باید جدی تر از قبل و با بکارگیری تمامی امکانات اداری و کاری ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی هماهنگی و نظارت بر دستگاه های اجرایی در سطح استان را از مهمترین وظایف مدیران ستادی دانست و گفت: در تمامی مواردی که پیگیری های آن در گذشته به انجام رسیده و اعضای هیئت دولت و نیز رئیس جمهوری دستورات آن را صادر کردند دستگاه های اجرایی باید اقدامات لازم را صورت داده و مدیران ستادی نیز در یک برنامه زمان بندی مشخص و مدون از آنها گزارش گیری کنند و توجه داشته باشند که یکی از ملاک های ارزیابی استان ها ارائه گزارش اقدامات انجام شده دراین زمینه است. بنابراین معاونین استاندار باید از مدیران ستادی درخواست گزارش کرده و مدیران دستگاه های اجرایی نیز به همین میزان به مدیران ستادی استانداری پاسخگو باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
سلام
آقای استاندار محترم
ماده طبس به بشرویه در چه مرحله ای است آیا بهتر نیست بجای این هزینه هنگفت بیست کیلومتر جاده باقیمانده بشرویه به طبس از طریق راستای خدافرید آسفالت شده ودر سال اقتصاد مقاومتی طرحهای نیمه کاره به پایان برسد همه خراسان جنوبی که بیرجند نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار