حضرت علی(ع) در خطبه شقشقیه فرموده اند: اگر حکومت را به دست کسانی دادید که خشن بودند، خشونت در جامعه جای می گیرد و مردم بداخلاق و رنگارنگ می شوند و ریاکاری جامعه را در بر می گیرد/ مردم باید طعم عدالت حضرت علی(ع) در جامعه را بچشند تا انقلاب اسلامی دچار آسیب نشود
کد خبر: ۲۱۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸ 16 April 2016

امام جمعه بیرجند هشدار داد، چنانچه حکومت در دست افراد خشن باشد، خشونت در جامعه رشد می کند و ریاکاری و بداخلاقی فراگیر می شود.

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام علی رضایی خطیب نماز جمعه بیرجند گفت: داعش و گروه‌های تکفیری توسعه‌دهنده خشونت در دنیا هستند و این خوی کشتار را از اجداد خود به ارث برده‌اند.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خطبه شقشقیه فرموده است: در جامعه باید علم حاکم و ولایت سکاندار باشد، اما اگر حکومت را به دست کسانی دادید که خشن بودند، خشونت در جامعه جای می گیرد و مردم بداخلاق و رنگارنگ می شوند و ریاکاری جامعه را در بر می گیرد.

حجت‌الاسلام رضایی یادآور شد: مردم باید طعم عدالت حضرت علی(ع) در جامعه را بچشند و این آموزه‌ها در متن جامعه عملی شود تا انقلاب اسلامی دچار آسیب نشود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ابدیت متعلق به کسانی است که حتی اراده ظلم و استکبار نسبت به مردم نکنند و امیدواریم اهداف حضرت (ع) در جامعه اسلامی به وسیله هویت طرفداران واقعی این حضرت محقق شود.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: در زمانی که حضرت علی (ع) حاکم شد عده‌ای پیمان شکنی کردند، عده‌ای خوارج شدند و عده‌ای ظلم را پیشه گرفتند و در نتیجه عدالت علی (ع) را متضرر کردند و امروز ما باید برای تحقق آرمان‌های علوی تلاش کنیم.

وی سپس با اشاره به مشکلات مردم تاکید کرد: در جامعه اسلامی باید عدالت حاکم باشد، و در جامعه ای که عدالت حاکم باشد، نظام اسلامی باید به اقشار کم‌توان مالی توجه کند و نیازمندان جامعه از بیت المال یارانه دریافت کنند.

وی ماه رجب و ایام‌البیض را برکت الله خواند و گفت: اعتکاف برای این است که با قرآن و احادیث ائمه(ع) انس بگیریم و در عمل اعتکاف داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت ایام 29 فروردین روز ارتش و 2 اردیبهشت روز تاسیس سپاه پاسداران گفت: نیروهای مسلح بازوان محکم نظامند و تا کنون علی رغم همه ی تهدیدها توانسته اند ایران را به امن ترین کشور منطقه تبدیل کنند. امنیت کشور مرهون اقتدار نظامی است و امیدواریم که در این مسیر راه شهیدانی مانند صیاد شیرازی و قرنی پر رهرو باشد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و مانع از آسیب رسیدن به کشور می‌شود... بنابراین باید توان مقابله در جنگ نرم و سخت را توسعه دهد..

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار