آمادگی نیروی انتظامی برای استقبال از سال 95
طرح نوروزی پلیس از۲۵ اسفندماه آغاز می شود/ شعار نوروزی سال 95 نیروی انتظامی « پلیس و مردم، نظم و قانونمداری، نشاط بهاری» است/ افزایش نرخ جریمه‌ها در طرح نوروزی اجرا می شود/ انتقاد از نیروی انتظامی 32 درصد کاهش و تقدیر و پیشنهاد 37 درصد افزایش یافته است/ بیشتر پرونده‌ها فضای مجازی مربوط به سوء استفاده مالی و اخلاقی است
کد خبر: ۱۹۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 14 March 2016

سرهنگ مجید شجاع: سال 95 سالی ناامن برای قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در استان است

در آستانه سال جدید فرمانده انتظامی استان از آمادگی این نیرو برای استقبال از سال 95 و طرح نوروزی در استان خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس استان از ۲۵ اسفندماه تا 15 فروردین ماه برگزار می شود و با هنجار شکنان و متخلفین برخورد قاطع خواهد شد.

سرهنگ مجید شجاع در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود با بیان اینکه حرفه گرایی و تقویت و آموزش جهادی همکاران و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال آینده با اقتدار در دستور کار پلیس استان خواهد بود.اظهارکرد: در راستای اجرای طرح‌های نوروزی با ارگانها و دیگر سازمانهای مسئول تعامل خوبی صورت گرفته و نیروی انتظامی با آمادگی کامل از تمام توان خود در این ایام برای امنیت و آسایش شهروندان و مسافران استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به شعارپلیس در نوروز 95 گفت: « پلیس و مردم، نظم و قانونمداری، نشاط بهاری» شعار نوروزی سال 95 نیروی انتظامی است که در مدت طرح نوروزی، افزایش نرخ جریمه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد تا مسیر امنی برای مسافران نوروزی در استان فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان به اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال 174 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گرفته شد که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیش از 100 هزار مورد از این تماس‌ها منجر به عملیات و 60 هزار مورد ارشاد و راهنمائی شد و 13 هزار تماس، غیرقابل رسیدگی بوده است.

شجاع گفت: در سال جاری تماس با سامانه ۱۹۷ نیز در این مدت نسبت به سال گذشته 47 درصد افزایش داشته که در مورد انتقاد از نیروی انتظامی 32 درصد کاهش داشته و در حوزه تقدیر و پیشنهاد 37 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص وضعیت مراجعه هم استانی ها به مراکز مشاوره نیروی انتظامی در استان طی سال 94، اظهار کرد: در این مدت، یک هزارو 787 نفر به مراکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی و سایر مراکز مشاوره انتظامی مراجعه داشته اندکه از این تعداد 82 درصد کل پرونده های ارجاع داده شده توسط نیروی انتظامی به مراکز مشاوره به مصالحه ختم شده است، و این رقم در سال 94، به 84 درصد رسیده است.

فرماندهی انتظامی استان با اشاره به دریافت گواهینامه طرح مکنا توسط کلانتری ها و پاسگاه های استان گفت: این طرح سه سال هست که شروع شده و تا کنون 9 کلانتری و پاسگاه استان این گواهینامه را دریافت کرده اند و این روند درسال 95 افزایش خواهد داشت.

سال 95 سالی ناامن برای قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در استان

سرهنگ شجاع در ادامه سال 95 را سالی ناامن برای قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در استان دانست و اظهار کرد: حرفه گرایی و تقویت و آموزش جهادی همکاران، صیانت از همکاران و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال آینده با اقتدار در دستور کار پلیس استان خواهد بود.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان گفت: در سال جاری 24تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و یک تن و 500 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان مرزبانی کشف شده است.

وی با بیان اینکه همچنین امسال 127 هزار لیتر سوخت قاچاق و 154 قبضه اسلحه کشف شده عنوان کرد: در مدت یاد شده 267 دستگاه موتورسیکلت و 87 دستگاه خودروی سرقتی در استان کشف شده که عمده سرقتهای خودرو در استان‌های همجوار بوده که در خراسان جنوبی کشف شده است.

شجاع از اجرایی شدن طرح های متعدد اجتماعی در طول سال توسط نیروی انتظامی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در سال 94، بالغ بر 30هزار مورد انگشت نگاری در استان انجام شده است.

به گفته فرماندهی انتظامی استان در سال گذشته، بالغ بر تعداد 800 مورد بررسی صحنه جرم در خراسان جنوبی صورت گرفته است.

آمادگی پلیس استان برای برخورد قاطع با هنجار شکنان چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی استان در ادامه به چهارشنبه اخر سال اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی با همکاری سایر سازمان‌ها به منظور پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخرسال آمادگی لازم را احراز کرده، اما بهترین پیشگیری و کنترل می تواند از طریق والدین و خانواده ها باشد تا بدون استفاده از مواد محترقه خطرناک پایان سال بی خطر و بدون حادثه ای را داشته باشند.

وی با بیان اینکه درآستانه چهارشنبه سوری در استان ۵۵ هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق کشف شده، عنوان کرد: با هنجارشکنان چهارشنبه سوری برخورد جدی می شود و والدین و خانواده ها با کنترل حرکات و رفتار فرزندان خود می توانند در کاهش حوادث این روز نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با اشاره به صدور 22 هزار فقره گذرنامه در سال جاری، تصریح کرد: همچنین در سال جاری طرح های متعدد ارتقاء امنیت و انظباط اجتماعی در استان اجرا شد و 870 دستگاه خودرو با خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف شدند.

شجاع با بیان اینکه با 2 هزار خودرو که رعایت حقوق مردم و قوانین راهنمایی و رانندگی را نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی در سال گذشته (سال 93) تعداد فوتی های استان بر اثر تصادف 212 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه 10 درصد کاهش فوتی داشته ایم و جزء استانهای برتر در کاهش تصادفات بوده ایم.

شجاع در خصوص معضلات اجتماعی خراسان جنوبی، متذکر شد: مباحث مصرف مواد مخدر، طلاق، بیکاری و اختلافات خانوادگی در صدر معضلات اجتماعی استان هستند که در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز به صورت معضل به آن پرداخته شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در حوزه فضای مجازی اقدامات خوبی توسط پلیس فتا انجام شده، گفت: 87 درصد پرونده‌های حوزه فضای مجازی منجر به کشف می شود و بیشتر پرونده‌ها مربوط به سوء استفاده مالی و اخلاقی بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار