به استقبال نوروز / در آستانه سال نو: 700 ناظر و بازرس بر بازار استان نظارت می کنند
40 فروشگاه مستقل، 15 فروشگاه زنجیره‌ای و 25 واحد صنفی برای فروش فوق‌العاده پایان سال اعلام آمادگی کردند/ نمایشگاه شیرینی و شکلات از 19 اسفند در بیرجند برگزار می شود
کد خبر: ۱۹۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 01 March 2016

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از نظارت و بازرسی بازار در ایام پایانی سال توسط ۴۲ بازرس و 650 ناظر به صورت کار مستمر خبر داد و گفت: در ایام پایانی سال جاری فروش فوق العاده از ۱۵ اسفند در بیرجند آغاز و تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد پیدا می کند.

شهرکی در کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه شرایط بازار در 11 ماه اخیر متعادل و آرام بوده است و آثار تورم در بازار وجود نداشته است و بازار توانست خودش را در حالت تعادل نگهدارد اظهار کرد: مردم از بایت مایحتاج خود در ایام پایانی سال جاری و ایام عید خیالشان راحت باشد و هیج گونه نگرانی نداشته باشند.

به گفته وی پیش بینی‌های لازم جهت کالاهای ضروری مردم انجام شده است و دو طرح نظارتی در دستور اجرا قرار دارد؛ یک طرح که نظارت عمومی است از 1 الی 10 اسفند اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه فاز دوم نظارت نیز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: فاز دوم از 11 الی 15 اسفند اجرا خواهد و در این مدت بازرسان نظارت کاملی بر بازار خواهند داشت و بر قیمت‌ها نیز نظارت دقیق خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سامانه 124 آماده دریافت شکایات و نظرات مردمی در مورد تخلفات واحدهای صنفی است، گفت: نتیجه این شکایات در اسرع وقت پیگیری و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح نظارت‌ را ایجاد آرامش در فضای بازار و محفوظ ماندن حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دانست و گفت: بازرسان اصناف نیز در این ایام با بازرسان سازمان صنعت و معدن همراهی خواهند کرد.

شهرکی با اشاره به اینکه 9 اسفند روز حمایت از مصرف کنندگان نامگذاری شده است، گفت: در این ایام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با نظارت کامل بر بازار، تامین نیازهای شب عید مردم را کنترل خواهد کرد.

شهرکی با بیان اینکه از اصناف خواسته‌هایی داریم که امیدواریم به آنها توجه شود، تصریح کرد: اصناف قیمت‌های درج شده بر روی کالاها را رعایت کنند و به خریداران فاکتور ارائه دهند و اصنافی که برای طرح تخفیف همگانی ثبت نام کرده اند بنرهای تخفیف را نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه 42 بازرس سازمان به صورت مستمر کار نظارت بر بازار را بر عهده دارند، اظهار کرد: تنظیم میوه شب عید بازار بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است و میوه شب عید تامین شده است و سازمان صنعت و معدن بر قیمت میوه‌ها نظارت خواهد داشت.

بیش از 150 عامل فروش میوه شب عید در استان

وی به تعداد عاملین توزیع میوه شب عید در استان اشاره کرد و افزود: در بیرجند 37 عامل، خوسف 5 عامل، طبس 14 عامل، درمیان 10 عامل، فردوس 13 عامل، بشرویه 15 عامل، آرین شهر 10 عامل، قائن 36 عامل، سرایان 7 عامل، نهبندان 14 عامل توزیع کننده میوه شب عید در شهرها خواهند بود و میوه با قیمت مصوب در این مراکز عرضه خواهد شد.

وی در ادامه به طرح های گشت نظارت بر رستوران های بین راهی و سایر مکان های خدماتی اشاره کرد و افزود: این موضوع یکی از ضرورت‌های ایام عید است و نظارت بر آن‌ها انجام خواهد شد.

شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود به نانوائی های کشیک در ایام عید اشاره کرد و گفت: در بیرجند 34 واحد نانوایی در ایام تعطیلات عید کشیک خواهند بود.

شهرکی با بیان اینکه اقداماتی جدی برای برخورد با متخلفان انجام شده است، عنوان کرد: مبارزه با کالاهای قاچاق صورت گرفته است و در طی سال جاری تعداد بازرسی‌ها در حوزه کشف قاچاق 3 هزار و 100 مورد بوده است که ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده 50 میلیون ریال می باشد. عمده کالاهای قاچاق در زمینه تنباکو و سیگار بوده است.

نمایشگاه های تخصصی عرضه محصولات مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به فروش فوق العاده در بازار گفت: فروش فوق العاده از 15 اسفند آغاز خواهد شد و تا 25 فروردین ادامه خواهد داشت و 40 مورد در بیرجند و 15 مورد فروشگاه زنجیره ای و 25 مورد سایر واحدهای صنفی در طرح فروش فوق العاده شرکت خواهند داشت.

به گفته وی نمایشگاه‌هایی نیز در کنار بازار، به تامین نیازهای مردم کمک می کنند. وظایف این نمایشگاه‌های تخصصی عرضه محصولات مورد نیاز مردم با شرایط مناسب است و تا پایان سال جاری یک نمایشگاه دیگر برگزار خواهد شد و این نمایشگاه تحت عنوان شیرینی و شکلات و آشامیدنی ها است که از 19 الی 24 اسفند در بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده در 11 ماه اخیر گفت: در سال جاری 50 مورد بازرسی صورت گرفته است و 1هزار و 100 پرونده به تعزیرات ارسال شده است و ارزش ریالی این پرونده‌ها 15 میلیارد ریال بوده است.

شهرکی به گزارشات مردمی اشاره کرد و افزود: تعداد گزارشات مردمی 1هزار و 497 مورد بوده است که برای 400 مورد پرونده تشکیل شده است و 9 میلیارد و 600 میلیون ریال مبالغ برگشتی بابت شکایات و تشکیل پرونده‌ها در 11 ماه اخیر بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار