در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان پانزدهمین نمایشگاه قرآن در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 11 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی فرخنده، شب گذشته۲۰ اسفند در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه جماران بیرجند، گفت: پانزدهمین نمایشگاه قرآنی امسال با شعار محوری «می‌خوانمت» در خراسان جنوبی برپا شد که امسال ۳۰ درصد تخفیف در بخش فروش محصولات و ملزومات قرآن کریم در مجموعه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه هرشب یک رویداد طراحی می‌شود و به همین منظور طی فرداشب روایتگری تصویری شهدا انجام خواهد شد، افزود: اجرای جشن فرشته‌ها در شب دوم ماه مبارک با همکاری آموزش و پرورش استان برای هزار نفر از دختران روزه اولی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: غرفه‌های پاسخگویی به مسائل مرتبط با مجموعه‌های دینی، غرفه گفتمانی، رسانه و قرآن، موسسات قرآنی، قرآن و خانواده، پاسخگویی به شبهات و کار با کودک و طرح آیه‌های زندگی از غرفه‌های این نمایشگاه است.

فرخنده با بیان اینکه تعامل دستگاه‌ها و موسسات قرآنی مختلف برای برپایی نمایشگاه مورد تحسین است، گفت: در سنوات گذشته نمایشگاه قرآن در دل ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد، اما امسال این نمایشگاه دو روز پیش از آغاز ماه رمضان برپا شد تا مردم بتوانند خرید‌ها و ملزومات این ماه را انجام دهند.

وی بر احیا و زنده نگه داشتن سنت‌ها و آیین‌های خراسانی و حسنه رمضان تاکید کرد و گفت: برگزاری کرسی تلاوت به همت اوقاف و امور خیریه با حضور احمدی وفا؛ قاری مفتخر کشوری در شب اول ماه رمضان از جمله برنامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه این نمایشگاه دو بخش محتوایی و فروش محصولات مرتبط با قرآن و عفاف را دربرمی‌گیرد، افزود: حدود ۷ غرفه فروش انتشارات و ملزومات فرهنگی در این نمایشگاه برپا است.

وی از اجرای شب شعر با حضور فعالان فرهنگی در محل نمایشگاه خبر داد و در ادامه گفت: در مراسم اختتامیه از فعالان و برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

نمایشگاه بین‌اللملی قرآن از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه، همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در حسینیه جماران بیرجند پذیرای عموم خواهد بود.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار