مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امروز به همت جهادگران استان کاشت ۲۰۰ هزار نهال در خراسان جنوبی انجام شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 07 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی تفاهم بین بسیج سازندگی و سازمان آبخیزداری کشور در راستای کاشت یک میلیارد درخت، از دو ماه قبل در راستای این تفاهم نامه کار را آغاز کردیم.

وی افزود: مشکل اصلی که این طرح داشت بحث چاله کنی بود که از دو ماه قبل ماشین آلات سنگین از طرف بسیج در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت و کار چاله کنی انجام شده است.

مسئول بسیج بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بحث کاشت درخت نیز با هماهنگی همه اقشار بسیج و گروه‌های جهادی کار کاشت درخت در استان انجام شده است.

هنری عنوان کرد: در برنامه‌ای که در قالب این تفاهم قرار گرفته کاشت ۵۰۰ هزار نهال انجام خواهد شد که در شهرستان بیرجند با حضور بیش از ۲۵۰ جهادگر کاشت دو هزار نهال را به نمایندگی از نام دو هزار شهید خراسان جنوبی داشتیم و این امر به نمایندگی از ۲۰۰ هزار نهال در استان انجام شده است.

وی به همکاری مشترک بین بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی و تمام اقشار بسیج از ابتدای طرح در کنار مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری بودند و در زمینه شناسایی، چاله کنی، کاشت و نگهداری همکاری داشتند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این تفاهم چند ساله است و در سال‌های آینده نیز تکرار خواهد شد تا به طرح مقام معظم رهبری در راستای کاشت یک میلیارد درخت برسیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار