استانداری خراسان جنوبی در اطلاعیه ای آنچه را در فضای مجازی مبنی بر مخالفت استاندار با برگزاری یادواره شهدا، توصیه به فرمانداران مبنی بر شرکت نکردن در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در فضای مجازی منتشر شد را تکذیب کرد.
کد خبر: ۳۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 29 December 2016
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، در اطلاعیه تاکید شد که به اطلاع مردم شریف و نجیب استان می رساند، انتشار چنین مطالبی در فضای مجازی ناشی از به فراموشی سپردن تقوا و اخلاق اسلامی است.
در اطلاعیه آمده است: آنچه مبنی به حضور نیافتن استاندار خراسان جنوبی در تشییع پیکر سه شهید گمنام به رغم حضورش در بیرجند عنوان شد ، ضمن تکذیب شدید چنین اخباری بی پایه و اساس، طرح چنین مطالبی از بی اخلاقی های رایج شده در فضای مجازی است و از آن ابراز تاسف شد.
در بخشی از بیانیه گفته شد: چنین رویکردی زیبنده فضای استان نیست چرا که این اتهام بی اساس و مشاجره بی ثمر سیاسی و احساسی گره ای از مشکل مردم این سرزمین را باز نمی کند.
گفتنی است استاندار خراسان جنوبی در نخستین جلسه ستاد اجرایی کنگره شهدای استان تاکید کرد: برگزاری کنگره شهدای استان اقدامی شایسته ، مناسب و مهم در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است .
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی افزود: این اقدام مهم و ارزشمند باید ورای وظیفه اداری و با اعتقادی قلبی به انجام برسد تا اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری این گونه کنگره ها نقش مهمی در زنده نگهداشتن نام و یاد و خاطره شهدا دارد اضافه کرد: در برگزاری این مراسم مهم باید از ظرفیت و توان تمامی اقشار ، گروه ها و سازمان های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی استفاده شود و همه به کار گرفته شوند.
وی به نقش مهم سازمان های مردم نهاد در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید از اصناف ، گروه های مرجع ، افراد ذی نفوذ و تاثیرگذار ، معتمدین ، بازاریان ، صاحبان مشاغل و صنایع و سایر توانمندی های اجتماعی و عمومی که وجود دارد نیز با واگذاری مسئولیت ها به نحوی از انحا در این کار بزرگ استفاده شود.
پرویزی به نقش اقشار مختلف مردم در دفاع از ارزش های انقلابی و نیز دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: به همان میزان که اقشار مختلف در جنگ تحمیلی حضور داشته اند در کنگره شهدا نیز همه اقشار و از طبقات مختلف باید حضوری پرشور و موثر داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: شهدای بزگوار، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و کسانی که عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند انگیزه ای جز خدمت به اسلام و انقلاب و دفاع از آرمان والای امام راحل(ره) و کیان ایران و حفظ وطن و ناموس نداشتند از اینرو باید با تمام اعتقاد و به دور از تمام حواشی و درگیری های کاری و اداری با تمام توان برای برگزاری کنگره ای آبرومند، با شکوه و تاثیرگذار تلاش و برنامه ریزی کرد.
تعداد شهدای استان هزار و 810 نفر است، خراسان جنوبی 223 آزاده سرافراز و حدود چهار هزار و 500 جانباز بالای 25 درصد تقدیم نظام کرد و تعداد رزمندگان هم افزون بر هشت هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار