۳۱ تیم دامپزشکی در مشهد بر عرضه و کشتار دام‌های قربانی نظارت دارند

رییس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: در عید قربان امسال ۳۱ تیم ثابت و سیار دامپزشکی در این کلانشهر بر عرضه و کشتار دام‌های قربانی نظارت دارند.
کد خبر: ۹۷۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 13 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمود جوادی‌نژاد با بیان اینکه در عید قربان امسال ۳۱ تیم ثابت و سیار دامپزشکی در مشهد بر عرضه و کشتار دام‌های قربانی نظارت دارند، افزود: برای عید قربان امسال چهار مرکز عرضه دام زنده نیز با نام‌های عسگریه، مهد توس، مهر و کشتارگاه مشهد در نظر گرفته شده و از سال گذشته همزمان با شیوع‌ کرونا مراکز و موسسات خیریه در مشهد اجازه عرضه و کشتار دام را ندارند.

رییس شبکه دامپزشکی مشهد ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با ۵۰ واحد زیرپوشش اتحادیه قصابان در مشهد و فروشگاه‌های «شهر ما»، لاشه و آلایش تمامی دام‌های سفارش داده شده از سوی مردم در روز عید قربان توزیع و به دست آنان خواهد رسید.

وی گفت: طرح ترویج ذبح بهداشتی دام‌های قربانی از ۱۵ سال گذشته در خراسان رضوی با هدف پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بویژه بیماری تب کریمه کنگو آغاز شد و طی این مدت ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های استان افزایش چشمگیر داشت.

جوادی‌نژاد افزود: بخش کمتری از دام‌های قربانی که در کشتارگاه ذبح نشده‌اند مربوط به حاشیه شهر مشهد بوده است که‌ خطر انتقال بیماری‌های مشترک را در بردارد.

جوادی نژاد ادامه داد: در عید قربان سال گذشته ۸۲ درصد دام‌های قربانی شهر مشهد در کشتارگاه و به صورت بهداشتی ذبح شد.

ثبت سفارش دام‌های قربانی از ۲۶ تیر ماه در مشهد آغاز می‌شود

مدیر مجتمع صنعتی گوشت مشهد هم گفت: این مجتمع با تولید روزانه ۱۵۰ هزار کیلوگرم انواع گوشت، یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشتار دام در کشور به شمار می‌رود و پیشتاز در ذبح شرعی است.

سید مجید موسوی افزود: مجتمع صنعتی گوشت مشهد با قدمت ۲۸ سال از بزرگترین فیلترهای رفع آلودگی و شناسایی امراض دام‌ها برخوردار است و گوشت تولیدی آن سالم و با کیفیت مطلوب است.

وی با بیان اینکه عید قربان سال گذشته بیشترین سفارش کشتار در مجتمع صنعتی گوشت مشهد ثبت شد ادامه داد: در این روز۲ هزار و ۵۶ کشتار دام قربانی سفارش داده شده از سوی مردم ذبح بهداشتی و شرعی شد.

مدیر مجتمع صنعتی گوشت مشهد گفت: همکاران ما به صورت فعالیت شبانه‌روزی لاشه و آلایش دام‌های قربانی را بسته بندی کرده و با توزیع آن از طریق روش‌های اتخاذ شده آن را به دست مردم می‌رسانند.

وی با بیان اینکه امسال روش‌های سفارش‌دهی دام توسعه داده شده است، افزود: پذیرش سفارش از طریق مراجعه به سایت موسسه، استفاده از اپلیکیشن «مارلیک» بوسیله موبایل و تماس با سامانه ۳۱۳۰۱ امکان‌پذیر است.

موسوی ادامه داد: از روز شنبه ۲۶ تیرماه‌ امکان ثبت سفارش دام‌های قربانی در موسسه گوشت مشهد از طریق سه روش یاد شده میسر است.

وی گفت: اگر در این روز برق موسسه قطع نشود«که مهمترین خواسته ما از مسوولان شرکت برق است) خدمات‌رسانی مطلوب در زمینه عرضه دام، کشتار و توزیع آن را در موسسه صنعتی گوشت مشهد شاهد خواهیم بود.

اجرای طرح ذبح بهداشتی دام همزمان با عید سعید قربان از سال ۱۳۸۶ در خراسان رضوی آغاز شده و این استان در اجرای این طرح در کشور پیشتاز بوده است.

شرق نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار