رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

برای بازگشایی حرم مطهر حضرت رضا(ع) باید آمادگی‌های لازم ایجاد شود

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای بازگشایی مضجع شریف و نورانی حضرت رضا(ع) باید آمادگی‌های لازم از سوی تمامی مجموعه‌ها ایجاد شود.
کد خبر: ۸۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 14 April 2020

به گزارش تابناک رضوی، محمدمهدی گویا در جریان بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با کرونا در مشهد، ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سازماندهی بسیار مناسب میان حوزه های بهداشت، درمان و آموزش و اجرای برنامه سطح بندی بیماران مبتلا به کووید ۱۹، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مسیرهای مرتبط با مدیریت این بیماری در این دانشگاه در حال انجام است به‌گونه‌ای که تلاش می‌شود بیماران در سطوح مختلف خدمات را دریافت و کمتر در مراکز درمانی بستری شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطوح یک و دو خدمات ویزیت، تشخیصی و دارودرمانی را دریافت می‌کنند و به شکل مناسبی بیماران و خانواده آنها کنترل و مراقبت بهداشتی می‌شوند، تصریح کرد: این امر موجب شده است که بار سنگینی از روی دوش بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ برداشته شود و امیدوار هستیم اقدامات و مدیریت صحیحی که در این دانشگاه شکل گرفته است به‌زودی به ثمر برسد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نحوه پاسخگویی به بیماران در آزمایشگاه‌های کووید ۱۹، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراکز سرپایی به‌خوبی ساماندهی شده است و نمونه‌های بیماران در این مراکز دریافت و به آزمایشگاه ارسال می‌شود که این اقدام پیش از این در بیمارستان‌ها انجام می‌شد.

گویا تصریح کرد: نتایج آزمایش بیماران نیز ظرف ۲۴ ساعت آماده و در صورت نیاز به دارودرمانی و یا هر خدمت دیگر، اقدامات لازم برای بیمار انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع بسیار مهم زمان بازگشایی حرم مطهر رضوی، بیان کرد: برای بازگشایی مضجع شریف و نورانی حضرت رضا(ع) باید آمادگی‌های لازم ایجاد شود و این آمادگی تنها برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیست بلکه تمامی سازمان‌های مرتبط باید آمادگی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار