افتتاح نمایشگاه خجند ۲۰۱۵ با حضور استاندار؛

تاجیکستان سومین شریک تجاری خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: موکدا اعلام می‌کنم جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان رضوی با تمام توان فنی و مهندسی در همه حوزه ها آماده همکاری با تاجیکستان است.
کد خبر: ۴۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 14 June 2015
به گزارش تابناک رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در مراسم افتتاح نمایشگاه خجند 2015 ضمن ابلاغ پیام دوستی دکتر روحانی به رییس جمهور و مردم این کشور،  اظهار داشت: تاجیکستان سومین شریک تجاری استان ما است و 61 درصد سهم صادرات جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان، مربوط به خراسان رضوی است.

وی با ابراز خرسندی از این که تاجیکستان سربلند و کهن، با درایت رییس جمهور و همراهی مردم به شکوفایی و توسعه اقتصادی نزدیکتر می شود؛ اظهار امیدواریکرد: آینده ای روشن با کشوری آباد توانمند در قاموس این سرزمین ثبت شود.

رشیدیان گفت: ما در حالی شاهد برپایی نمایشگاه و جشنواره فروش جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان رضوی هستیم که تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع دو کشور روابط مستحکمی با هم پیدا کرده اند.  

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مراودات ایران با تاجیکستان در حوزه ی صنعت، معدن، علوم و تحقیقات، مراودات دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی، کشاورزی و تولید محصولات زراعی، باغی و دامی دارای پیشرفت های چشمگیری بوده است.

وی روابط در حوزه ترانزیت با توجه به قرار گرفتن استان در کریدورهای بین المللی، ارتباطات، حمل و نقل، پذیرش و درمان بیماران خارجی را از جمله مواردی برشمرد که به توسعه سطح مناسبات کمک شایان توجهی دارد.

رشیدیان تاکید کرد: آماده انتقال تجارب خراسان رضوی در خصوص تولید انرژی های نوین و پاک به کشور تاجیکستان هستیم.

استاندار خراسان رضوی ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه دولت تاجیکستان و والی سغد؛ به طرف های ایرانی توصیه کرد از فرصت برپایی نمایشگاه برای انعقاد قرار داد و انتقال تجارب استفاده کنند.

گفتنی است؛ نمایشگاه و جشنواره فروش جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان رضوی در فضایی به مساحت 480 متر و حضور 33 نماینده از شرکت های توانمند ایرانی، خدمات فنی و مهندسی کشور را به نمایش می گذارند.

نمایشگاه و جشنواره فروش مذکور از 23 خرداد ماه در شهر خجند استان سغد تاجیکستان افتتاح شد و تا 26 این ماه ادامه خواهد یافت.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار