فارس می تواند صادرات هنری و فرهنگی داشته باشد

سهرابی گفت: استان فارس با ظرفیت کم نظیر خود و برخورداری از هنرمندان در حوزه های مختلف، می تواند صادرات هنری و فرهنگی داشته و مرجع کل کشور باشد.
کد خبر: ۹۶۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 25 May 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سیدتقی سهرابی»،  در دیدار صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فرهنگ ارجح است و پیشرفت در حوزه های اقتصادی بدون پیشرفت فرهنگی ثمربخش نیست.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: لازم است تا مسئولان به حوزه فرهنگ نگاه متفاوت داشته باشند زیرا پیشی گرفتن سرعت فناوری از سرعت فرهنگ سازی برای جامعه مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در بحث منابع و اعتبارات و نیروی انسانی، پیوست فرهنگی و رسانه ای باید برای هر موضوعی اولویت داده شود و حوزه های فرهنگی باید برای فاصله ایجاد شده میان سنت و مدرنیته چاره اندیشی کنند.

سهرابی تصریح کرد: کار هنر و هنرمند انتقال هنرمندانه مفاهیم به جامعه است و صدا وسیما برای انتقال پیام هنرمند به مخاطب وظیفه و و بستر مناسبی دارد.

وی تاکید کرد: استان فارس با ظرفیت کم نظیر خود و برخورداری از هنرمندان در حوزه های مختلف، می تواند صادرات هنری و فرهنگی داشته و مرجع کل کشور باشد.

سهرابی با اشاره به پیامدهای مطلوب این نشت گفت: برنامه «خوشا شیراز»، ظرفیت مطلوبی برای معرفی دستاوردهای هنری و فرهنگی و معرفه های چهره های شاخص این حوزه در فارس به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار