تایید صلاحیت 1851 نفر داوطلب شورای شهر شیراز

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه تمام هیئت‌های اجرایی که انتخاب شدند با امضا و معرفی فرماندار هر شهرستان بوده است، گفت: تعداد تایید صلاحیت‌ شده‌ها در استان هزار و 851 نفر بودند که هر کدام که رای بیاورند به جهت تخصصی و فنی باید شهر و امور مربوط به شهر را بشناسند.
کد خبر: ۹۶۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 29 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: روح‌الله نجابت ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به تلاش کمیسیون شوراهای مجلس برای اصلح قانون شوراها اظهار داشت: اصلاح قانون شوراها در کمیسیون بررسی شد و به صحن هم آمد اما به دلیل بررسی بودجه به تعویق افتاد و امیدواریم که بعد از فصل بودجه بررسی و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه نمایندگی مردم چه در مجلس و چه شورای شهر و روستا امانت است و باید منتخبین امانتدار رای و نظر مردم باشند، گفت: مقدم بر انتخابات تشویق و ترغیب همه به سمت شفاف‌سازی تصمیم‌گیری در سطوح شوراها و دیگر سطوح است چراکه این امر کارکرد نظارتی دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه نظارت قبل و حین و بعد از انتخابات شوراها لازم است و الان در مرحله نظارت بر انتخابات شوراها هستیم، افزود: تلاش کردیم هیئت نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها دقت نظر شود تا افراد امانتداری کنند چراکه مردم به هیئت نظارت اعتماد می‌کنند و به این اعتماد به سلامت انتخابات یقین می‌کنند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای شهر در استان فارس با اشاره به شکل‌گیری هیئت اجرایی با معرفی فرمانداران و تایید هیئت نظارت بیان کرد: فرمانداران 30 نفر از معتمدین را معرفی کردند و هیئت نظارت شهرستان هم این هیئت اجرایی را تایید کردند و با شکل‌گیری هیئت‌های اجرایی پرونده‌های داوطلبان بررسی شد.

نجابت با بیان اینکه پرونده‌ها در هیئت اجرای با وسواس و دقت نظر ویژه‌ای بررسی شد، عنوان کرد: اگر پرونده‌ای در هیئت اجرایی پرونده‌ای تایید نشده به هییت نظارت ارجاع و نتیجه‌ها در روز گذشته به داوطلبان اعلام شد و داوطلبان تا 12 اردیبهشت فرصت ثبت شکایت دارند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها تا روز انتخابات ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا و برای اینکه در 28 خرداد انتخاباتی در کمال صحت و سلامت برای مردم استان فارس شکل بگیرد، تصمیم بر این شد که تعداد صندوق‌ها بیشتر شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بررسی بی‌طرفانه و بدون توجه به گرایشات سیاسی داوطلبان گفت: تلاش شده که افرادی اداره شوراها را بر عهده بگیرند که به دور از هر گونه مسائل دیگری افراد شایسته باشند و در تایید صلاحیت‌ها اینکه داوطلب عضو کدام دسته و عقبه سیاسی هستند توجهی نشده است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای شهر در استان فارس درباره رد صلاحیت برخی از افراد نیز گفت: در انتخابات شوراها عدم احراز صلاحیت نداریم و در مسیر اصلاح قانون انتخابات شوراها شاید این امر هم قابل اصلاح باشد.

وی با بیان اینکه در قانون نظارت بر انتخابات شوراها 4 ماده مشخص داریم که صلاحیت را تایید می‌کند، افزود: هر یک از دواطلبان که شرایط یکی از این 4 ماده را نداشته باشند، رد صلاحیت شدند.

نجابت در پاسخ به اظهارنظر فرماندار شیراز درباره برخی فشارها و شکست سکوتش دربرخی از ناگفته‌ها بیان کرد: درباره این اظهارات باید از خود فرماندار پرسید اما طی این مدت جز تعامل و همکاری با هیئت نظارت نبوده است.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تاکید بر اینکه قانون ملاک عمل ماست، عنوان کرد: قانون گفته فرماندار معتمدینی را معرفی کند و هیئت نظارت تایید می‌کند؛ هیچ کدام از اعضای هیئت اجرایی در هیچ یک از نقاط استان نیستند که معرفی شده از سوی فرماندار نباشد و هیئت نظارت حق ندارد کسی را معرفی کند.

وی با بیان اینکه تمام هیئت‌های اجرایی که انتخاب شدند با امضا و معرفی فرماندار هر شهرستان بوده است، گفت: تعداد تایید صلاحیت‌ شده‌ها در استان هزار و 851 نفر بودند که هر کدام که رای بیاورند به جهت تخصصی و فنی باید شهر و امور مربوط به شهر را بشناسند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به طرح جدید کمیسیون افزود: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون در حال اصلاح است و پیش‌بینی شده که چندین دستگاه‌ خدمت‌رسان در شهرها زیر نظر شهرداری شود و صرف نظر اینکه این طرح رای بیاورد یا نه می‌طلبد نگاه‌های تخصصی و فنی در شهرها اعمال شود.

نجابت تاکید کرد: به عنوان رئیس هیئت نظارت استان شرعا بر خودم حرام می‌دانم که در موضوع بررسی صلاحیت‌ها انگیزه‌هایی جز تخصص و صلاحیت‌ها رو دخیل کنم.

وی با بیان اینکه 460 نفر در کل استان در هیئت نظارت مشغول به فعالیت هستند، گفت: در مجموع در کل استان فارس 3 هزار و 268 نفر برای شوراها ثبت نام کردند که 230 نفر انصرافی بوده و 3 هزار و 38 نفر باقی ماندند از این تعداد 1851 نفر تایید شدند که حدود 60 درصد از افراد می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار