تعطیلی 9 واحد آلوده‌کننده هوا در نجف آباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد گفت: همزمان با پایداری هوا و تشدید پایش میدانی از فعالیت ۹ واحد غیر مجاز آلوده کننده محیط زیست و هوا در این شهرستان جلوگیری به عمل آمد.
کد خبر: ۹۲۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 03 January 2021

محمد محمدی اظهار داشت: با توجه به پدیده وارونگی دما در ماه‌های سرد سال و افزایش تعداد روزهای آلاینده، طرح تشدید پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی با همراهی دادستان شهرستان در دستور کار اداره این شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: در این پایش‌های زیست محیطی در ۴ روز گذشته، این واحدهای صنعتی به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا و نداشتن مجوز با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست و با  دستور دادستان شهرستان نجف آباد پلمب شدند.

محمدی گفت: این واحدها که در زمینه ریخته‌گری مواد فلزی فعالیت می‌کنند، با وجود شکایت متعدد مردمی و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی، برای برطرف شدن آلایندگی خود اقدام نکرده بودند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۸۰ واحد صنعتی و خدماتی در نجف آباد مورد پایش زیست محیطی قرار گرفت، تصریح کرد: بر اساس استانداردهای محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند در غیراین صورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار