شیره ی انگور دشمن زیاری باز به اصالت خود برگشت

شیره ی انگور دشمن زیاری باز به اصالت خود برگشت. ممانعت از ورود انگور آبی به بخش دشمن زیاری باعث شد محصول با کیفیت و واقعی وارد بازار شود، باغداران و کارگاه های سنتی شیره پزی از این روند استقبال کردند.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 21 November 2020

تابناک فارس به نقل از خبر نورآباد:چند سالی بود که با ورود انگورآبی به بخش دشمن زیاری و تهیه ی شیره از آن،آوازه و شهرت شیره ی انگور دشمن زیاری که برندی مرغوب و مورد تایید کل کشور بود در معرض خطر جدی قرار گرفت.
و این اقدام باعث شد تا اعضای شورای بخش دشمن زیاری به این مسئله ورود کنند و از ادامه ی این روند جلوگیری نمایند.
عضو شورای اسلامی روستای دشت تیرتاج بهمن کشاورزی گفت:طی جلسه ای که با اعضای شورا و دهیاران بخش دشمن زیاری برگزار گردید توافقنامه ای بین کشاورزان نوشته شد که طی این توافقنامه کارگاه داران حق خرید انگور آبی که ضربه ای مهلک به کشاورزان و محصول معروف آنها وارد می کند را ندارند.وباید انگور مصرفی خود را از باغداران و انگور دیم همین منطقه خریداری کنند،این توافقنامه در چندین نسخه تهیه شد و یکی از نسخه های آن نیز به بخشدار بخش دشمن زیاری تحویل شدو مجموعه ی بخشداری نیز در جهت اقدامات بازدارنده همکاری داشتند.
ورود انگور آبی به کارگاه های شیره پزی دشمن زیاری ممنوع شد
کشاورزی افزود: امسال تنها سالی بود که کشاورزان با اطمینان کامل محصول انگور خود را روانه بازار نمودند و با استقبال خوبی روبه رو بود، همچنین طی صحبتی که با کارگاه داران داشتیم آنها نیز از خرید انگور دیم منطقه راضی بودند و اقرار نمودند که امسال چون اطمینان کامل از محصول خود داشتیم شیره انگور خوبی روانه بازار کردیم وبازار فروش بهتری داشتیم. کشاورزی گفت :مجموعه ی جهاد کشاورزی بخش دشمن زیاری و شهرستان ممسنی اقدامات خوبی در راستای تامین سوخت کارگاه های تهیه ی شیره انگور در دشمن زیاری را داشتند.
شیره یکی از چند محصول باغی دشمن زیاری شهرستان ممسنی است که در فصل پاییز فرآوری و روانه بازار می شود و دارای خواص بی نظیر غذایی و دارویی است و می توان آن را یک عضو مفید در سبد غذایی خانوار دانست، زیرا در بازار محضولات و مواد غذایی وجود و ظهور مواد تراریخته باعث شده است که سبد غذایی خانوارها در معرض خطر قرار گیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار