مجوز گردشگری کشاورزی در فارس صادر شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بهره‌برداری از اولین طرح گردشگری کشاورزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید موید محسن‌نژاد گفت: نخستین طرح گردشگری کشاورزی استان با نام دلارام در روستای سجل‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این طرح با مساحت بیش از ۱۶ و نیم هکتار و با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

محسن‌نژاد افزود: مزرعه نمونه پرورش بز شیری فرانسوی با ظرفیت هزار رأس، مزرعه پرورش بز شیری آلپاین تلاقی با ظرفیت ۵۰۰ رأس، مزرعه پرورش شتر شیری، کارخانه بسته‌بندی شیر و پنیر بز و مزرعه پرورش پولت تخم‌گذار با ظرفیت ۷۵ هزار قطعه و مرکز ذخیره ژنی توران تیهو به‌عنوان مرکز مهارت‌آموزی در بخش نظام‌مهندسی کشاورزی از جمله فعالیت‌های این مرکز گردشگری کشاورزی است.

معاون گردشگری فارس اعلام کرد: امید است که با آشنایی با حیوانات مزرعه‌ای به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان زمینه کارآفرینی در آن‌ها نهادینه شود و گردشگران علاقه‌مند به حوزه کشاورزی با ماهیت چنین مراکز تولیدی و تحقیقاتی و آموزشی بیشتر آشنا شوند.

خرامه در فاصله ۷۵ کیلومتری شرقی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار