گرانی مواد اولیه صدای قنادان فارسی را درآورده است

رئیس اتحادیه قنادان شیراز گفت: قیمت آرد ۹۰ درصد و قیمت مواد افزودنی ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدخلیل ترابی اظهار داشت: در چند ماه اخیر اقلام و مواد اولیه قنادی‌ها از جمله آرد و روغن افزایش قیمت چشمگیری داشته است به طوری که یک گونی ۴۰ کیلویی آرد مخصوص شیرینی‌پزی از ۱۴۰ تومان به ۲۷۰ هزار تومان و کارتن ۱۶ کیلویی روغن کره ای مخصوص شیرینی‌پزی از ۱۲۰ به ۶۰۰ هزار تومان رسیده که این یک فاجعه است.

وی گرانی مواد اولیه را مهم‌ترین عامل در بسته شدن و از بین رفتن واحدهای صنفی دانست و افزود: با توجه به آمار، از سال ۹۵ تا شهریور ۹۹، صد و ۸۱ واحد صنفی به صورت کامل تعطیل شده که بیشترین آنها طی سالهای ۹۸ و ۹۹ شکایت از افزایش قیمت مواد اولیه داشته اند.

ترابی تعدادی از قنادی های تعطیل شده در شیراز را نام برد و بیان کرد: از جمله قنادی های معروف و مشهور شیراز شامل قنادی فرخ،ماه، درخشان، گل سرخ، وصال، باستان، شعاع، حضرتی، نیایش و .... همگی شکایت از گرانی مواد اولیه داشته اند .

رئیس اتحادیه قنادان شیراز با بیان افزایش ۲۰۰ درصدی پودر نارگیل و کاکائو افزود: دیگر مشکلات افزایش قیمت شامل پودر نارگیل از کیلویی ۱۵ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان و پود کاکائو از کیلویی ۴۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار