مدیرکل گمرک جلفا:

روند کاهشی در صادرات نداشتیم/ اجازه واردات تجهیزات صنعتی برای نمایشگاه های بین المللی به کشور هست

مدیر کل گمرک جلفا گفت: در حال حاضر روند کاهشی در صادرات نداشتیم اما در حوزه واردات در راستای حمایت از تولید داخل محدودیت هایی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۰۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 08 December 2019

حسنلویی در گفتگو با خبرنگار تابناک از اصفهان اظهار داشت: شرایط تحریم هیچ گاه مانع برای واردات و صادرات نبوده اما یکسری تاثیراتی را گذاشته است مانند مشکلات روابط مالی و سختی های حمل و نقل و بالا بردن هزینه به ویژه قیمت مواد اولیه برای کارخانجات و تولیدی ها از جمله تجهیزات و لوازم و نخ و پارچه و منسوجات.

وی ادامه داد: در حوزه  البسه به علت حمایت از تولید داخل و کنترل ارز واردات آن ممنوعیت دارد

 مدیر کل گمرک جلفا ادامه داد: در گذشته به راحتی شاهد واردات کالاهای غیر ضروری مثل صنایع دستی و دسته بیل و قیچی چوب بستنی و خلال دندان و قاب عکس و گل مصنوعی وغیره که مجوز داشتند و گمرک مجبور به ترخیص بود بودیم اما بایستی جلو آن گرفته شود و ممانعت از واردات آن ضربه ای به اقتصاد نمیزند و حتی برای کنترل خروج ارز ضروری است.

وی اضافه کرد: اما در حوزه واردات مواد اولیه مشکلی نداریم و در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد و همچنین در واردات ماشین آلات و تجهیزات و کالاهای اساسی منع قانونی نداریم.

صادرات در کمترین زمان ممکن و زیر یک ساعت انجام میشود

حسنلویی با اعلام اینکه از این گمرک در حال حاضر به کشورهای هلند وفرانسه و روسیه و خاورمیانه صادرات صورت می گیرد مثل صادرات تجهیزات بسته بندی و کیسه های پلاستیکی ومحصولات کشاورزی و مشتقات نفتی و...گفت: بیشترین چالش و مشکلی که پس از نوسان نرخ ارز وتحریم ها بر وارد کنندگان و صادرکنندگان وارد شد عدم ثبات قیمت ها بود.

وی گفت: زمان صادرات کالاها گمرک جلفا یکساعته انجام می شود که کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا است، ادامه داد: همچنین تشریفات گمرکی برای شرکت های تولیدی به سرعت و با اعمال تسهیلات صورت می گیرد.

مدیر کل گمرک جلفا تصریح کرد: تمامی ماشین آلاتی که طبق ماده 119 مجوز صمت گرفته باشند هزینه گمرکی پرداخت نمی کنند و دارای معافیت هستند .

وی بیان داشت: در راستای برگزاری نمایشگاه های بین المللی از جمله نساجی که در دی ماه اصفهان برگزار می شود واردات دستگاه ها و تجهیزات صنعتی نساجی برای مدت نمایشگاه با اخذ مجوز های گمرک ایران بصورت ورود موقت امکان پذیر می باشد.

حسنلویی افزود: واردات با توجه به  سیاست های حمایت از تولید داخل کنترل میشود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار