بازار اشتغال کشور ظرفیت ۲۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بازار اشتغال کشور ظرفیت بیش از ۲۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد.
کد خبر: ۷۹۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 13 November 2019

بازار اشتغال کشور ظرفیت ۲۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد

به گزارش تابناک سمنان: علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب در دانشگاه شهرکرد، از تهیه و تدوین استاندارد‌های پنج هزار و ۴۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای کشور از سوی کارشناسان این سازمان خبر داد.

او افزود: با استانداردسازی این رشته‌ها، به مهارت آموزی توجه بیشتری خواهد شد.

اوسط هاشمی با اشاره به مدرک ارائه شده پس از گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای در کشور برای مهارت آموزان گفت: این مدرک قابل ترجمه و ارائه در سطح بین‌المللی است.

او بر تغییر نگاه نسبت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور به منظور رفع مشکل اشتغال و بیکاری تأکید و اضافه کرد: باید در نظام آموزشی الگو‌های موفق و قابل بومی شدن را پیدا کرد.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه بازار اشتغال کشور ظرفیت بیش از ۲۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را دارد ادامه داد: رقابت حدود یک میلیون دانش آموز در کنکور سراسری برای رشته‌های تحصیلی خاص، همه را به کسالت و انزوا و ضعف در حوزه آموزش سوق می‌دهد.

او با تأکید بر اینکه توسعه تنها به علم و مدرک استوار نیست افزود: برخی کارشناسان معتقدند که هدایت تحصیلی و استعدادیابی در نظام آموزشی به خطا رفته است.

اوسط هاشمی گفت: هدایت صحیح دانشگاهیان به سمت مهارت آموزی در جامعه ضروری است به گونه‌ای که امروز در جامعه ممکن است برخی خانواده‌ها به سمت مهارت زدایی فرزندان رفته باشند.

او افزود: مهارت زایی ارزش اقتصاد و اشتغال را ضمانت می‌کند و با استفاده بهینه از منابع در جهت مهارت آموزی می‌توان به این امر دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار